İşinizi Geleceğe Taşıyın: Dijital İş Geliştirme Tavsiyeleri

yazar MAPFRE

Dijital dünyadaki yenilikler, gün geçtikçe daha hızlı fırsat yaratmaya olanak veriyor. Her sektörden işletmenin, rekabet gücünü korumak ve hayatta kalmak için teknolojik gelişmeleri yakından takip etmesi gerekiyor. Bununla birlikte dijital dünya, yeni bir iş kurmak için tarihin belki de en düşük maliyetli yolunu sunuyor. Diğer bir deyişle teknoloji, kendi işinizi kurmayı kolay ve ekonomik hale getiriyor.

Söz konusu ister yeni bir iş fikri ister mevcut bir işletme olsun, dijital dünya, rakipleri geride bırakmak için başarılı dijital pazarlama stratejilerinin uygulanmasını zorunlu kılıyor. Peki, hangi iş geliştirme eğilimlerinin bu konuda size yardımcı olabileceğini merak ediyor musunuz? O halde sizi daha fazla bekletmeden, büyümeyi teşvik eden başlıca dijital iş geliştirme yöntemlerini sıralamaya başlayalım.

Sosyal Katılımı Geliştirmek

Statista’nın yaptığı bir araştırmaya göre, bir kişi sosyal medyada günde ortalama 135 dakika harcıyor. Bu süre, yılda ise yaklaşık 1 ay demek! Son dönemde birçok web servisi ve uygulama da bu yoğun kullanımı önlemek için sosyal medya kullanım sayaçları sunuyor.

E-posta, web sitenize trafik çekmekte veya erişiminizi artırmada daha iyi bir seçenek gibi görünüyor olabilir. Ancak araştırmalar sosyal medyanın e-postadan daha etkili ve daha yüksek bir erişim oranına sahip olduğunu gösteriyor. Tüketiciler, sosyal medyayı birincil araştırmalarını yapmak ve önemli satın alma kararları almak için kullanmaya devam ettikçe, onlara en çok önem verdikleri kanallardan ulaşmak olmazsa olmaz!

Sosyal medya, hedef kitlenizle daha kalıcı ve samimi bir bağ kurmanın en iyi yollarından biri olarak görülüyor. Ancak burada kullanıcı deneyimini tamamen otomatikleştirmemek ana hedefiniz olmalı. Botlar size birçok aşamada yardımcı olabilir ancak daha karmaşık sorun ya da talepleri yönetmenize yardımcı olacak bir sosyal medya yöneticisine sahip olmak tüm süreçleri, daha etkin yönetmenize yardımcı olabilir.

Sonuç olarak; dijital alanda yapacağınız yenilikler ve sosyal ağlardaki varlığınız, tüketici ve iş etkileşimleri için her geçen gün daha önemli hale geliyor. Bu çağda, işinizi dijital dünyadan uzak tutamayacağınız gerçeğini unutmamalı ve adımlarınızı bu doğrultuda atmalısınız. Hangi sektörden olursanız olun, hedef kitlenize ulaşmak için reklamlar yayınlamanın, sektördeki önemli etkinliklere katılmanın yanı sıra sosyal ağlarda içerik yayınlamanız da gerekiyor.

Web Siteleri İçin Mobil Optimizasyona Yatırım Yapmak

Mobil internet trafiği hâlihazırda masaüstünü geçmiş durumda ve yıllar içerisinde bu farkın giderek artması bekleniyor. Statista’nın yayımladığı bir diğer araştırmaya göre, 2018 yılında mobil cihazlarla gerçekleştirilen işlemler, tüm internet arama trafiğinin % 52.2’sini oluşturuyor. Bu da mobil arayüzde de ihtiyaç varsa değişiklik yapmanız gerektiğini kanıtlıyor. Web siteniz, e-ticaret siteniz ya da e-mailing çalışmalarınız, mobil cihazlara uyumlu bir şekilde tasarlanmamışsa okunmadan silinmeleri kaçınılmaz görünüyor.

Mobil optimizasyona sahip siteler, arama motorlarının sonuçlarında da daha üst sıralarda yer alıyor. Reklam verenler açısından, trafiğin büyük bir bölümünü mobil telefon kullanıcıları oluşturuyor. Google aramalarının %50’sinden fazlasının mobil aramalardan geldiği düşünüldüğünde mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmanın önemi daha da iyi anlaşılıyor.

Geleceğe odaklı bir işletmenin, dijitalden de ulaşılabilir olmasının önemli olduğu oldukça açık. Mobil kullanıcılar, bir web sitesini ziyaret ettiklerinde hızlı bir şekilde yanıt almak istiyorlar. Müşterilerin web sitenizdeki deneyimleri ise işletmenize karşı genel izlenimi etkiliyor. Bir kullanıcının müşteri haline gelebilmesi için müşterilerle iletişiminizin mobil için tasarlandığından, Word veya PDF gibi eklerinizin bir cep telefonu veya tabletin performansı için optimize edildiğinden emin olmalısınız. Siteniz mobil optimizasyona sahip değilse ziyaretçilerin ayrılma olasılığı 5 kata kadar artıyor.

Peki, etkili bir mobil web sitesi nasıl olmalı?

  • Hızlı yüklenme: Google’a göre tüm ziyaretçilerin neredeyse %50’si, web sayfaları 3 saniye içinde yüklenmezse siteden ayrılıyor. Web sitenizde hızlı ve kolay gezinti için sayfa yüklenme sürelerini en aza indirmelisiniz.
  • Gezinme kolaylığı: Telefon ekranlarının küçük olması kullanıcıların aradığı şeyleri bulmasını zorlaştırabilir. Bir kullanıcı bilgi edinmek için ne kadar fazla zaman harcarsa siteden ayrılma olasılığı o kadar yüksek olur. Okumayı zorlaştıran karmaşık menüler, yakınlaştırma yapmayı gerektiren tasarımlar kullanıcılar açısından yorucu olabilir. Sade bir menüye sahip web sitesi ile gereken her şeyi görünür kılabilir ve kullanıcıların aradıklarını kolayca bulmasını sağlayabilirsiniz.
  • Eylem kolaylığı: Mobil web sitelerinin, alışveriş yapmayı ve iletişim kurmayı hızlı ve kolay hale getirmesi gerekiyor. İşlem başına gereken adım sayısının fazla olması ya da çok uzun formlar doldurma zorunluluğu olumsuz bir kullanıcı deneyimi ile sonuçlanabilir.

Kişiselleştirilmiş İçeriğin Önemi

İçerik pazarlaması, B2B platformlar başta olmak üzere, yeni kullanıcıların ilgisini çekmek ve mevcut kullanıcıları satın almaya yönlendirmek için önemli bir araç. Bu, kimi zaman sosyal bir mesaj veya e-posta kampanyası kadar basit olabiliyor. Ancak içeriğin gerçekten parladığı yer, kişiselleştirme olarak karşımıza çıkıyor. Bu alanda yapılan çalışmalar kişiselleştirilmiş e-postaların, standart gönderilere kıyasla 6 kat daha yüksek etkileşime sahip olduğunu gösteriyor.

Kişiselleştirilmiş içerik pazarlaması, işletmeler ve tüketiciler arasında doğrudan bir bağlantı oluşturabilecek kuvvette. Benzersiz müşteri ihtiyaçları, yaş, cinsiyet gibi hedeflemeler, mesajlarınızı kitlenize sağlıklı bir şekilde vermenize olanak tanıyor. 2017 tarihli bir araştırmaya göre; tüketicilerin %81’i markaların onlara nasıl ve ne zaman ulaşacağını iyi bilmesi gerektiğini düşünüyor.

Kişiselleştirilmiş içerik mevcut müşterilerle ilişkiler geliştirmenize, satışları artırmanıza ve çapraz satış yapmanıza yardımcı oluyor. Her müşterinin en doğru kişiselleştirme kriterini bulabilmeniz için şirketinizin CRM verilerini doğru ve güncel tutmanız gerekiyor.

İçerikleri kişiselleştirmek için başlıca adımlar ise şöyle:

  • Bir şablon kullanarak toplu e-postalar gönderiyorsanız bunun, bir kişi tarafından gönderildiği izlenimini yaratmaya çalışın. Bu, markanızla tüketicileriniz arasında güven oluşturmaya yardımcı olacaktır.
  • Bu eski bir numara ama yine de önemli! Faaliyet göstermekte olduğunuz platformlarda, iletişim kuracağınız müşterilerinize, sayın ya da sevgili gibi hitap sözcüklerinin yanında adıyla da hitap edin.
  • Otomasyon araçları, müşterilerinize ulaşmanın en etkili yolu olabilir. Kitle segmentasyonu sayesinde ilgi alanlarına veya müşterilerin markanızla olan geçmiş etkileşimlerine dayalı kampanyalar oluşturabilirsiniz.
  • Kişiselleştirilmiş ve hedeflenmiş mesajları doğru gruplara gönderdiğinizden emin olmak için pazarınızı çeşitli segmentlere ayırmayı deneyin. Spam klasörüne gidecek genel bir e-posta göndermek yerine, etkileşim alma olasılığınızın yüksek olduğu ilgi alanları doğrultusunda hareket edebilirsiniz.

Yenilikçi Teknolojilerle Entegrasyon

Bugün, yaşadığımız dünya, her pazarda işletmelerin müşterileri için daha iyi çözümler oluşturmalarını sağlayan yeni teknolojileri de beraberinde getiriyor. Şirketinizin geleceği için en yeni teknolojiyi benimsemek, daha fazla müşteri kazanmanın ve mevcut müşterileri elde tutmanın anahtarı olabiliyor. Yeni bir müşteri edinmenin altı kat daha maliyetli olduğu düşünülürse yeni teknolojiler yatırımı fazlasıyla hak ediyor. Mesela müşterilerin, hizmetlerinize erişmesini kolaylaştıran bir mobil uygulama geliştirmeyi düşünebilirsiniz. Teknolojiyi benimsemenin yolu, müşterilerinize kolaylık ve değer katan yeniliklere odaklanmaktan geçiyor.

Benimsediğiniz teknoloji, sadece müşteriyle etkileşime girmek zorunda değil. Örneğin; ekibinizin verimliliğini artırmak için insan kaynakları ile hemfikir olduğunuz, yeni bir CRM sistemi veya proje yönetimi platformu kullanabilirsiniz.

Benzer Yazılar

Yorum Yap