İçeriğe Geç

Basın Bültenleri - 2014

Basın Odası
Tümünü Göster

16.12.2014

Pazarlama iletişiminde yaratıcı ve etkili fikrin reklamı ticari başarısındaki kilit rolünü vurgulamak, yaratıcı fikir ve uygulamaların geliştirmek, ilerlemesine katkı sağlamak, bu alandaki kalite standartlarını yükseltmek amacıyla MediaCat tarafından düzenlenen Felis Sağlık İletişimi Ödülleri’nin bu yıl 9’uncusu düzenlendi.

Ödül gecesinde "En iyi Entegre Kampanya Kategori"sinde MAPFRE GENEL SİGORTA’nın "Fark Yok" Tamamlayıcı Sağlık Sigortası reklam kampanyası birincilik ödülüne layık görüldü.

01.12.2014

MAPFRE 2014 yılının 9 aylık döneminde gelirlerini önceki yıla göre yüzde 1,6 artırarak 19 milyar 793 milyon euroya, prim hacmini yüzde 1,8 artırarak 16 milyar 857 milyon euroya, net kârını da 673 milyon euroya çıkardı.

MAPFRE Grubu 2014 yılı üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. MAPFRE yılın ilk dokuz aylık döneminde gelirlerini önceki yıla göre yüzde 1,6 artırarak 19 milyar 793 milyon euroya, prim hacmini ise yüzde 1,8 artırarak 16 milyar 857 milyon euroya çıkardı. Bu sonuçlar, Brezilya ve diğer Latin Amerika ülkelerinde yaşanan kayda değer iş büyümesinden, İspanya’da devam eden ekonomik toparlanmadan ve yüzde 95,8 birleşik orana sahip reasürans ve destek faaliyet birimlerinin güçlü bir şekilde geliştirilmesinden kaynaklandı. Sabit kurlar baz alındığında primler yüzde 8,3 oranında artış gösterdi.

Eylül sonu itibarıyla hayat dışı alanında primler yüzde 1 artışla 12 milyar 553 milyon euroya, hayat sigortası primleri ise yüzde 4,4 artışla 4 milyar 304 milyon euroya ulaştı. Yönetilen tasarruflar yüzde 13,6 artışla 37 milyar 734 milyon euroya yükseldi. Vergi ve azınlık payları öncesi kâr yüzde 13 artışla 1 milyar 454 milyon euroya ulaşırken, bu faaliyetlerle ilgili sonuçlar artan vergi oranlarının, döviz kurlarının ve ortaklık yoluyla yürütülen faaliyetlerde ortaklara daha yüksek temettü dağıtılmasının etkisiyle yüzde 1,6 düşüş göstererek 673 milyon Euro da kaldı. Sabit kurlar baz alındığında, faaliyetlerle ilişkili sonuçlar yüzde 3,7 artış gösterdi.

MAPFRE Başkanı ve CEO’su Antonio Huertas bu konudaki düşüncelerini şu sözlerle dile getirdi: “Bu sonuçlar, MAPFRE’nin küresel ölçekteki faaliyetlerinin özellikle stratejik pazarlarda istikrarlı büyüme kaydettiğini teyit ediyor. Ekonomik toparlanmanın etkilerinin iyice hissedildiği İspanya’da ortaya koyduğumuz stratejik yaklaşımın başarısı da dikkate değer.” Sigorta birimi, ocak ile eylül döneminde 14 milyar 106 milyon euro prim üretti ve 592 milyon euro net gelir bildirdi. Reasürans biriminin ürettiği gelirler ise 2 milyar 741 milyon euroya ulaştı ve net gelirleri 100 milyon euroyu aştı. Global riskler birimi 760 milyon Euro prim hacmi üretip 33 milyon euro net gelir elde ederken Destek Hizmetler ve Özel riskler biriminin gelirleri 856 milyon euro oldu ve bu birimden 18 milyon Euro net gelir elde edildi.

ÖZKAYNAKLAR 9 MİLYAR EUROYA YAKLAŞTI
Özsermaye, diğer bazı unsurların yanı sıra başarılı iş büyümesi, yatırım portföyünün piyasa değerindeki artış ve Brezilya reali, Türk lirası ve özellikle de ABD dolarında yaşanan değerlenmenin etkisi sayesinde 2013 yıl sonundan itibaren 1 milyar 242 milyon euro (yüzde 12,5 artış) artarak 11 milyar 135 milyon euroya ulaştı.

Özkaynaklar 2013 yıl sonundan bu yana yüzde 14,5 artış kaydederek 8 milyar 969 milyon euroya, yönetilen toplam varlıklar ise son on iki aylık dönemde yüzde 9,8 artışla 73 milyar 972 milyon euroya ulaştı. Eylül ayında MAPFRE, Direct Line Group’un İtalya ve Almanya’daki araç kaskosu birimini 550 milyon Euro karşılığında satın aldığını duyurdu. MAPFRE’nin internet ve telefon sigortacılığına olan ilgisini ortaya koyan bu işlem, şirketin bu konuda Avrupa’daki varlığını iki katına çıkardı. Direct Line, doğrudan araç sigortası segmentinde İtalya’da lider, Almanya’da ise üçüncü sırada bulunuyor. Birlikte toplam 1.6 milyon müşteriye sahip olan bu şirketler, 2013’te 714 milyon euro prim geliri açıkladılar.

17.11.2014

2007 yılında GENEL SİGORTA ve GENEL YAŞAM’ı satın aldıktan sonra sigorta sektöründe prim üretiminde onuncu sıradan beşinci sıraya yükseldiklerini hatırlatan MAPFRE Grubu Başkanı Antonio Huertas, Türkiye’de büyümeye devam edeceklerini ve dünyada 30 milyar euro ciro hedeflediklerini belirtti.

MAPFRE Grubu’nun her yıl farklı bir ülkede üst düzey yöneticilerinin buluşmasıyla gerçekleşen CEO’lar toplantısı bu yıl İstanbul’da yapıldı.60’ın üzerinde MAPFRE temsilcisinin katıldığı ve üç gün süren toplantıyla ilgili bir değerlendirme yapan MAPFRE Grubu Başkanı Antonio Huertas şunları söyledi: “Üç yıl önce MAPFRE Başkanı olduğumda bir karar aldık ve dünyadaki önemli gelişmeleri değerlendirmek üzere yılda bir kere MAPFRE’nin faaliyet gösterdiği ülkelerden birinde toplanalım dedik. Bu çerçevede üçüncü toplantımızı MAPFRE içinde çok önemli bir yere sahip olan, trafiğine rağmen benim de en çok sevdiğim şehirlerden biri olan İstanbul’da gerçekleştirdik ve toplantıda önümüzdeki üç yıl için MAPFRE stratejisini analiz ettik.”

Bu üç günlük süre içinde Ankara’da Hazine yetkilileri ve bazı sigorta kuruluşlarıyla görüşmeler yaptıklarını dile getiren Huertas, “Sektörümüzdeki önemli isimlerle MAPFRE GENEL SİGORTA’nın Türkiye’deki planları ve sektörün genel dinamikleri ile ilgili görüşmeler gerçekleştirdik. Aynı zamanda şirketlerimizin farklı kademelerdeki yöneticileriyle de bir araya geldik” dedi.

10 UNCUYKEN 5.’LİĞE YÜKSELDİK

2007 yılında Genel Sigorta ve Genel Yaşam’ı satın alma süreci hakkında da bilgi veren Huertas, “Biz 2007’den önce de aslında Türkiye’yi tanıyorduk. MAPFRE Re ve Tur Assist şirketlerimiz Türkiye’de faaldi. O dönemlerde biz Türkiye’de önemli fırsatlar olduğunu gözlemliyorduk. 2007 yılında MAPFRE olarak o dönemde sektör içerisinde 10’uncu sırada olan Genel Sigorta’yı bünyemize kattık; bugün 5’inci sıradayız. İlk satın almayı gerçekleştirdiğimiz dönemde de iyi bir sigorta şirketi olan Genel Sigorta’ya yaptığımız bazı teknoloji ve iş anlamında geliştirmelerle bu aşamaya gelmeyi başardık” diye konuştu.

Yedi yıllık süreçte MAPFRE GENEL SİGORTA’nın sektörde 10’uncu sıradan 5’inci sıraya yükseldiğini vurgulayan Huertas, şunları söyledi: “Geçtiğimiz yedi yıllık süreç içerisinde öncelikle bölge müdürlüğü sayımızı 17’ye çıkarttık. Bu sırada Genel Sigorta ve Genel Yaşam’ı MAPFRE yapısına entegre ettik ve farklı iyileştirmeler gerçekleştirdik. Bu süreçte MAPFRE GENEL SİGORTA yöneticileri de MAPFRE dünya takımının bir parçası haline geldi. Bu entegrasyon süreciyle birlikte hizmet çeşitliliği de yaratmayı başardık. Türkiye’de bugün geldiğimiz noktadan çok memnunuz; eminim ki MAPFRE olarak hizmet kalitemizi yükselterek ve ürün çeşitliliğimizi daha da artırarak, tüketicilerin talep ve beklentilerine en iyi şekilde cevap verebilir hale geleceğiz. Bu şekilde bugün Türkiye pazarındaki pozisyonumuzu yukarı çıkartabileceğimize inanıyorum.”

TÜRKİYE KENDİNE HAS ÖZELLİKLERİ OLAN BİR ÜLKE

MAPFRE’nin önümüzdeki dönemdeki büyüme stratejisini de değerlendiren Huertas, “MAPFRE Grubu İspanya, Latin Amerika ve ABD’nin çeşitli eyaletlerinde lider konumda. Biz stratejik olarak yine ABD’de, kıta olarak Avrupa’da, Meksika ve Türkiye’deyiz. Ayrıca Türkiye’nin kendine has özel koşulları da var. Birincisi büyük bir ülke, büyük bir nüfus var. İkinci olarak sürekli büyüyen bir ekonomiye sahip. Üçüncü olarak gerçekten Türkiye stratejik olarak çok değerli bir noktada yer alıyor” dedi. Büyüme önceliklerinin Kuzey Amerika, Brezilya, Meksika, Türkiye ve Avrupa kıtası olduğunu ifade eden Huertas, “Bu stratejik bölgeler arasında bir önceliklendirme yapmıyoruz, bölgelerin hepsinde paralel bir büyüme hedefliyoruz diyebiliriz. Türkiye, MAPFRE yapılanmasında Avrupa kıtasını da içerisinde barındıran EMEA (Avrupa, OrtaDoğu ve Afrika) bölgesinin içerisinde yer alıyor ve bu alanın en önemli oyuncularından biri konumunda. Avrupa’daki büyüme planlarımız çerçevesinde Direct Line isimli İngiliz sigorta grubunun Almanya ve İtalya’da özellikle online sigortacılık alanında hizmet veren şirketlerini satın aldık. Bu şekilde Avrupa’da önemli bir büyüme kaydettik. Türkiye’de ise son iki yılda yüzde 50 büyüdük; şu anda burada organik büyüme stratejisi izlemeyi planlıyoruz ancak MAPFRE olarak her zaman yeni fırsatları değerlendiriyoruz, böyle bir fırsat yakalamamız halinde bu planımızın dışına çıkabiliriz” şeklinde konuştu.

Son dönemde üç ülkede çok başarılı sonuçlar elde ettiklerini belirten Huertas, “Türkiye, ABD ve Brezilya sayesinde MAPFRE, Avrupa ve İspanya’nın yaşadığı krizden başarıyla çıktı. Özellikle aynı sektördeki rakip şirketler karşısında” dedi.

HEDEF 30 MİLYAR EURO

MAPFRE Grubu’nun hedeflerini de açıklayan Antonio Huertas şu şekilde konuştu: “Biz öngörülerimizi hemen duyurmayı tercih etmiyoruz ancak son iki yıldaki başarılarımızı devam ettireceğimizi söyleyebilirim. Prim olarak 30 milyar euroya çıkmayı hedefliyoruz. Genel olarak değerlendirecek olursak, MAPFRE içerisinde birinci sırada İspanya grubu, primlerin yüzde 30’u ve kârın yüzde 40’ı bu bölgeden kazanıldı. İkinci sırada Brezilya’yı görüyoruz yüzde 22 daha sonra ABD, Meksika ve Türkiye gibi diğer ülkeler geliyor.”

MAPFRE Grubu’nun çalışma anlayışı konusunda da açıklamalar yapan Huertas, “Türkiye’den gelen birçok profesyonel Brezilya, İspanya ve ABD şirketlerimizden çalışanlarla gerçekleştirilen projelerde yer alıyorlar. Bu kapsamda deneyimlerini paylaşarak en yeni uygulamaları dünyaya taşımamıza yardımcı oluyorlar. Ticari gelişim anlamında da MAPFRE GENEL SİGORTA’nın gruba çok fazla katkı yaptığını, iş geliştirdiğini söyleyebiliriz.” dedi. Huertas şöyle devam etti: “Aslında MAPFRE GENEL SİGORTA’da çalışmış şu anda Londra’da çalışan bir Türk yöneticimiz var. Bunun dışında İspanya’da yönetici olarak faaliyet gösteren Türk çalışanlarımız da mevcut. Şirketimiz bu alanda imkânlar sağlıyor. Dünya çapında 400 MAPFRE çalışanından oluşan bir yetenek havuzumuz var ve bu havuz içerisindeki çalışanlarımızı değerlendirdiğimiz bir değişim programı uyguluyoruz.”

15.10.2014

Her yıl Avrupa’nın farklı bir ülkesinde düzenlenen “Uluslararası Karayolu Güvenliği Semineri” bu yıl İstanbul’da gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan MAPFRE GENEL Grubu CEO’su Serdar Gül, seminerin uluslararası yol güvenliği işbirliğine katkı sağlayacağını söyledi.

Türkiye’de MAPFRE GENEL SİGORTA işbirliğiyle sosyal sorumluluk projelerini yürüten FUNDACIÓN MAPFRE (MAPFRE Vakfı), her yıl Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde ETSC - Avrupa Güvenli Ulaşım Konseyi ile birlikte gerçekleştirdiği “Uluslararası PRAISE Karayolu Güvenliği Semineri”ni bu yıl ilk kez İstanbul’da düzenledi.

MAPFRE Vakfı’nın faaliyetteki 5 enstitüsünden biri olan “Yol Güvenliği Alanı”nca Avrupa ve Türkiye’nin önde gelen yol güvenliği uzmanları ile iş dünyası temsilcileri ve akademisyenleri bir araya getirerek 15 Ekim 2014 tarihinde İstanbul Hilton Otel’de düzenlenen “Türkiye’nin Karayolu Ulaşımında Yol Güvenliğine Bakışı” başlıklı seminerde bugüne kadar yapılan iyi örnekler ve uygulamalarla atılan adımlar aktarıldı.

YOL GÜVENLİĞİ İŞBİRLİĞİNE KATKI

MAPFRE Genel Grup CEO’su Serdar Gül’ün açılış konuşmasıyla başlayan seminerde Gül, merkezi İspanya’da bulunan FUNDACIÓN MAPFRE – MAPFRE Vakfı’nın, her yıl “International PRAISE Seminer” etkinliği ile Uluslararası Yol Güvenliği İşbirliğine dolaylı katkı sağlamakta olduğuna dikkat çekti.

Gül’ün konuşmasının ardından MAPFRE Vakfı Yol Güvenliği Alanı Başkanı Jesus Monclus da bir konuşma yaptı. Daha sonra birinci oturuma geçildi. “Avrupa Birliği’nde Yol Güvenliği” başlıklı ilk oturumda; MAPFRE Vakfı Yol Güvenliği Alanı Başkanı Jesus Monclus, Avrupa’da güvenli ulaşımın en önemli otoritesinin bir numaralı ismi Avrupa Güvenli Ulaşım Konseyi – ETSC Başkanı Antonio Avenoso ve Interactive Driving Systems Araştırma Müdürü Will Murray yer aldılar.

HEDEF ÖLÜMLÜ KAZALARI AZALTMAK

İlk konuşmayı gerçekleştiren Avenoso, Avrupa Birliği’nin yol güvenliği ile alakalı bir hedefi olduğundan söz ederek, 2001 yılında 50 binlerde olan trafik kazası sonucu ölümlerin 2013 sonunda 25- 26 bine kadar gerilediğini söyledi. Avenoso, AB olarak 2020’ye kadar bu rakamı yüzde 50 oranında azaltmak istediklerini vurgulayarak, Avrupa’da trafik kazası kurbanlarının yüzde 50’sinin işi sürücülük olmayan ancak iş ortamında araç kullanan kişiler olduğuna dikkat çekti.

Daha sonra söz alan Interactive Driving Systems Araştırma Müdürü Will Murray de günlük hayatta herkesin aldığı en büyük riskin karayolu kullanımı olduğuna dikkat çekti. Murray, Avrupa Birliği (AB) mevzuatlarından ve kriterlerinden bahsederek, “Türkiye AB’ye katılmak istiyorsa iş yeri sağlık güvenliği direktifini yerine getirmeli.” dedi. Bunun AB için en önemli kriter olduğuna dikkat çeken Murray, hükümetlerin risk faktörü belirlemesinin ve kılavuzlar hazırlamasının önemine vurgu yaptı.

YEŞİL IŞIK UYARISI

Yeşil ışığın toplumlar tarafından ters algılandığını sözlerine ekleyen Murray, “Yeşil ışık düşünüldüğü gibi geç anlamına gelmiyor. Yeşil ışık, ne zaman durulması gerektiğini size gösteren bir uyarı ışığıdır. Bunun öğrenilmesi ve öğretilmesi gerekiyor. Özellikle iş yerlerinin çalışanlarına işe gidip gelirken nasıl davranılacağına dair bir politikası olmalı.” dedi.

07.10.2014

MAPFRE, Avrupa’nın en önemli sigorta firmalarından İngiliz Direct Line Group’un, İtalya ve Almanya’da bulunan bağlı iştiraklerini 550 milyon Euro’ya satın aldı.

MAPFRE, İngiliz sigorta firması Direct Line Group ile firmanın İtalya ve Almanya’da bulunan bağlı iştiraklerini satın almak üzere 550 milyon Euro değerinde bir anlaşma imzaladı. Satın alınan şirketler, doğrudan araç sigortası segmentinde İtalya’da birinci, Almanya’da ise üçüncü sırada yer alıyor.Yaklaşık yüzde 28 pazar payı ile İtalya’nın doğrudan araç sigortası segmentinde lider olan Direct Line İtalya, bir milyon müşterisinden yılda yaklaşık 500 milyon Euro prim elde ediyor. Yaklaşık yüzde 13 pazar payı ile Direct Line Almanya ise, Almanya’nın doğrudan araç sigortası pazarında üçüncü sırada yer alıyor. Şirket yaklaşık 600 bin müşterisiyle 200 milyon Euro üzerinde prim üretiyor.

1.6 MİLYON YENİ MÜŞTERİ

Bu satın alma işlemi ile birlikte İspanyol sigorta devi MAPFRE 1.6 milyon yeni müşteri ve 714 milyon Euro prim elde edecek. Şirket bu sayede Avrupa’ya olan bağlılığını ve online araç sigortası sektörüne olan yatırımlarını güçlendirecek.

MAPFRE Başkanı ve CEO’su Antonio Huertas, “İtalya ve Almanya’da satın alınan varlıklar, küresel büyüme stratejimizin iki temel unsurunu desteklemeleri nedeniyle MAPFRE açısından değerlidir. Bu ayaklar; Avrupa’daki varlığımızı güçlendirecek olmaları ve dijital iş yapma şeklimizle olan uyumlarıdır.” şeklinde konuştu. İşlem, ilgili piyasa düzenleyicileri tarafından onay verildikten sonra koşullu resmiyet kazanacak.

01.09.2014

2014’ün ilk yarısında MAPFRE Grubu’nda primler yüzde 8 ve kâr yüzde 7 oranında arttı. MAPFRE Başkanı ve CEO’su Antonio Huertas, “Yüzde 95,7’lik mükemmel birleşik oran, üstün işletme yönetiminin varlığını açıkça ortaya koyuyor” dedi.

MAPFRE Grubu 2014 yılının ilkyarı sonuçlarını açıkladı. Yılın ilk yarısında 13 milyar 720 milyon avro ciro yapan grup 457.7 milyon avro net kâr elde etti. Özkaynaklar yılın ilk yarısında yaklaşık 820 milyon avro artarak, 10.71 milyar avroyu aştı. Deniz aşırı ülkelerdeki şirketler ise yerel büyümesini sürdürüyor. İspanya’da Sağlık, Kaza ve Hayat sigortalarında hızlı bir büyüme kaydeden MAPFRE, sektör ortalamasının 2,4 puan üzerinde bir performans sağladı, oto sigortası alanındaysa sektöre paralel olarak ilerliyor.

KRİZDEN SONRA YÜZDE 45 BÜYÜME

MAPFRE 2014 yılının ilk yarısında, geçen yıldaki gibi 11.78 milyar avroluk prim üretti ve 457.7 milyon avroluk net kâr ile yüzde 0,4’lük bir büyüme gerçekleştirdi. Vergiler  ve azınlık payları öncesi ilk yarı yıl kârı MAPFRE’nin en yüksek seviyesine ulaşarak, yüzde 8,7 arttı ve 942 milyon avro oldu. Böylece 2007’deki finansal krizin başlangıcından beri yüzde 45 oranında bir büyüme sağlandı.
Yılın ilk altı ayı boyunca güçlü seyreden işler şirketin mükemmel bir birleşik oran elde etmesini de sağladı. Dahası, kısmen İspanya’daki durum nedeniyle bu periyotta özkaynaklar yaklaşık 820 milyon avro artarak 10.71 milyar avroya yükseldi. Aynı şekilde, geçmiş yılın bitiminden bu yana özsermaye içerisinde yer alan gerçekleşmemiş sermaye kazançları 1.55 milyar Euro’dan fazla bir artış gösterdi. Hayat dışı alanda, yılın ilk yarısında, geçen yıla göre yüzde 0,5 düşüşle toplam 8.62 milyar avro prim üretildi. Yılın ilk çeyreğinden kaynaklanan düşüş ikinci çeyrekte yerini büyümeye bıraktı. Yılın ikinci çeyreğinde özellikle Brezilya’nın son derece iyi bir performans sağladığı görülen hayat sigortasında yüzde 1,4 artışla 3.16 milyar Euro’luk prim üretildi.
BİRLEŞİK RASYO 95.7
MAPFRE Başkanı ve CEO’su Antonio Huertas, “Bu sonuçlar gösterdi ki uluslararası işler büyümeye devam ediyor ve MAPFRE İspanya’da ekonomik toparlanmanın olduğu gözlemleniyor. Dahası, yüzde 95,7’lik mükemmel birleşik rasyo, üstün işletme yönetiminin varlığını açıkça ortaya koyuyor” dedi.

Özsermayenin 8.48 milyar Euro olduğunu ve bu değerin 2013 yılından itibaren yüzde 8,3’lük bir artışı gösterdiğini hatırlatan Huertas, “Toplam yönetilen varlıklar son on iki ayda 72.33 milyar Euro’ya çıkarak yüzde 7,2’lik bir artış gösterdi. Yönetilen tasarruf da yüzde 12 artarak 37.1 milyar Euro’ya ulaştı. Ayrıca, Standard & Poors kredi derecelendirme kuruluşu Mayıs ayında MAPFRE RE ve MAPFRE Global Riskler’in kredi notunu “A”ya çıkardı ve grubun ana şirketinin notunu da “BBB+”ya yükseltti. Her bir şirket için görünüm durağan olarak belirtildi. Standard & Poors ve diğer derecelendirme kuruluşlarının açıklamalarının yılın ilk yarısında yapılması MAPFRE’nin ve bağlı kuruluşlarının finansal gücünü tekrar teyit etti” diye konuştu.

EMEA’NIN YILDIZI MAPFRE GENEL SİGORTA

EMEA (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi) Bölgesel Alanı’ndan gelen prim hacmi yüzde 5,2 düşüşle 615.1 milyon Euro olarak gerçekleşti. Bu bölgede, Türk piyasası dikkat çekiyor. MAPFRE GENEL SİGORTA bunu çok fazla rekabetin olduğu bir alanda primlerde 281.6 milyon Euro’luk bir üretimle ve yerel para birimiyle yüzde 10,5’lik bir artış göstererek gerçekleştirdi.

25.08.2014

Trafikte güvenliği sağlamak, kaza ve buna bağlı olarak trafikteki ölüm ve yaralanma oranlarını azaltma misyonunu gerçekleştirmek amacıyla FUNDACION MAPFRE (MAPFRE Vakfı), yıl içerisinde 450 sürücüye Güvenli Sürüş Teknikleri Eğitimi verecek.

Türkiye’nin ilk ve tek Formula 1 pisti Intercity İstanbul Park içerisinde yer alan Intercity Akademi’de düzenlenen yarım günlük eğitimlerden 3 Temmuz’dan bu yana 80’den fazla katılımcı faydalandı. Ağırlıklı olarak üniversite öğrencileri, servis şoförleri, mesleği gereği araç kullanan ve aktif olarak trafikte yer alan sürücüler yıl içerisinde güvenli sürüş eğitimlerinden faydalanabilecek.

Bu kapsamda, trafikteki riskleri algılamayı ve güvenlik kültürünü artırmayı hedefleyen eğitimlerde, Almanya’nın yol güvenliği enstitüsü DVR’nin müfredatına birebir uyularak, sürücülerin farkındalığının arttırılması hedefleniyor.

Kısa bir teorik eğitimden sonra, padok alanında fren teknikleri, direksiyon hareketleri ve farklı zeminlerde güvenli sürüş metotları gibi pratik uygulamaları da içeren eğitimler yıl sonuna kadar devam edecek.

14.08.2014

MAPFRE GENEL SİGORTA, şirkette yeteneğin kalıcılığının ve gelişiminin sağlanması, yüksek performans kültürünün teşvik edilmesi ve en iyi işveren markası olmak gibi şirket hedeflerini doğrudan destekleyecek olan, yöneticiler için koçluk programına The Performance Coach ile birlikte başladı. Sürekli eğitim ve gelişim ilkesi çerçevesinde yıl içerisinde çalışanlarına ve yöneticilerine yönelik çok sayıda mesleki ve kişisel gelişim fırsatı sunan MAPFRE GENEL SİGORTA, şirket genelinde orta ve üstü kademe tüm yöneticilerin dâhil olduğu Koçluk Programını 2 Haziran’da Grand Hyatt Taksim Otel’de gerçekleştirilen lansman toplantısı ile duyurdu.

MAPFRE yöneticilerine, birlikte çalıştıkları ekiplerin kendi en iyi performanslarına ve potansiyellerine ulaşmalarını sağlamak için gerekli araç ve donanımları sağlamayı hedefleyen programa genel müdürlük ve bölge müdürlüklerinden 54 yönetici katılıyor. Toplam 6 gün süren, 3 modülden oluşan ve e-learning ile desteklenen program koçluk ve mentörlük eğitimi alan tüm yöneticilerin, pratik ve uygulanabilir yöntemlerle kalıcı ve tüm sistemi destekleyen çözümler üretmelerine destek olacak.

ULUSLARARASI SERTİFİKA

Program ile koçluğun, birey ve takım performanslarına olan pozitif etkisi, dolayısıyla şirket hedeflerine ulaşmadaki direkt etkisinden faydalanılması amaçlanıyor. Aynı zamanda koçluk programı, liderlerin ‘ne’ yapıldığını, ‘nasıl’ yapıldığını ve ‘niye’ yapıldığını ekiplerine ilham vererek ve koçluk yaparak aktarmalarını sağlayacak. 2015 yılı Mart ayında tamamlanacak olan program, koçluk ve liderlik gelişimi konularında dünya genelinde çok sayıda ülkede hizmet veren The Performance Coach Türkiye ve İtalya ortak danışmanlığında yürütülüyor. Programı İngilizce olarak tamamlayan MAPFRE liderleri “European Mentoring and Coaching Community” onaylı “ILM Level 7 Executive Coaching and Leadership Mentoring” Uluslararası Koçluk Sertifikası alarak dünyanın her yerinde koçluk yapabilecekler.

04.08.2014

Standard & Poor’s MAPFRE RE ve MAPFRE Global Riskler’in notunu İspanya’nın ülke kredi notunun üç puan üzerinde “A” seviyesine çıkarttı. MAPFRE Grup’un notunu “BBB+”ya yükselten S&P, MAPFRE’nin finansal açıdan sağlamlığını teyit etti.

Standard & Poor’s (S&P) derecelendirme şirketi MAPFRE RE ve MAPFRE GLOBAL RİSKLER’in notunu İspanya’nın ülke kredi notunun üç puan üzerinde “A” seviyesine çıkarttı. S&P ayrıca MAPFRE Grup’un notunu “BBB+”ya yükseltirken, görünümü durağan olarak açıkladı ve MAPFRE’nin finansal sağlamlığının altını çizdi. Kredi değerlendirme kuruluşu Standard & Poor’s MAPFRE RE ve MAPFRE GLOBAL RİSKLER’in kredi notunu "A-"den İspanya Krallığı’nın ülke kredi notunun 3 puan üzerinde olan “A” seviyesine yükseltti ve görünümünü durağan olarak açıkladı.

Aynı şekilde Standad & Poor’s MAPFRE SA’nın da kredi notunu “BBB”den “BBB+” seviyesine yükseltti.

S&P, MAPFRE’nin finansal ve yönetsel gücünü önümüzdeki 2 yıl boyunca korumaya devam edeceğini öngörüyor.

14.07.2014

Uluslararası Kredi Derecelendirme Kuruluşu Fitch Ratings, MAPFRE GENEL SİGORTA’nın Ulusal Sigortacı Finansal Güçlülük Notu’nu AA(Tur) olarak teyit etti ve görünümünü durağan olarak açıkladı. Fitch Ratings’in bu not teyidi; MAPFRE GENEL SİGORTA’nın MAPFRE Holding’in (Mapfre SA) önemli bir iştirakı olmasının, Türk sigorta piyasası içerisindeki güçlü duruşunun, uygun sermaye yapısının, ihtiyatlı yatırım politikasının ve güçlü underwriting performansının bir yansıması. Bu not aynı zamanda Türk hayat dışı sigorta piyasasının rekabetçi fiyatlamasını da yansıtıyor.

04.07.2014

MAPFRE GENEL SİGORTA tarafından acentelere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek üzere kurulan MAGNET AKADEMİ, ikinci mezunlarını 7 Temmuz’da Bilgi Üniversitesi Santral Kampüsü’nde gerçekleştirilen törenle verdi.

Acentelerine çeşitli ayrıcalıklar ve güvenceler sunmak için MAPFRE GENEL SİGORTA, 2010 yılında MAGNET adı altında bir acente platformu oluşturdu. MAPFRE GENEL Ailesi’ne katılan her acentenin doğal üyesi olduğu bu platform; bünyesindeki kuruluşlara bir çok alanda imkânlar sunarak MAPFRE GENEL aile bağlarını güçlendirmeyi amaçlıyor. Bu fırsatların önemli bir ayağı olarak hayata geçirilen MAGNET AKADEMİ Ekim 2013’te başladığı eğitim programı çerçevesinde mezun vermeye devam ediyor.

MAGNET AKADEMİ’de, acente yöneticileri ve çalışanları için ayrı ayrı kurgulanmış programlarla, mesleki ve kişisel gelişim için büyük önem taşıyan konular ele alınarak, katılımcıların iş ve özel yaşamlarında daha etkin olmaları için fırsatlar sunuluyor. İstanbul Bilgi Üniversitesi Uygulamalı Sigortacılık Eğitim Programları (USEP) ortaklığında gerçekleştirilen programda “Sigortacılık bir iş değil bir zenginliktir” düşüncesini hâkim kılmak amacıyla teorik eğitimler mesleki becerilerle birleştiriliyor.

Acentelerin yoğun ilgi ile karşıladığı MAGNET AKADEMİ’nin 2. Mezunları acente çalışanları oldu; 84 saatlik eğitimlerin ardından 7 Temmuz Pazartesi günü Bilgi Üniversitesi Santral Kampüsü’nde gerçekleştirilen etkinlikte, mezunlara sertifikalarını MAPFRE GENEL SİGORTA yöneticileri takdim etti.

MAPFRE GENEL SİGORTA’nın eğitim ve gelişim merkezi MAGNET AKADEMİ ve bünyesindeki eğitim programları hakkında daha detaylı bilgiye www.magnetplatformu.com internet sitesi üzerinden ulaşılabiliyor.

25.06.2014

MAPFRE ortağı GENEL SİGORTA’nın “Sigortanın yıldızları buluşuyor, birlikte yıldızımız parlıyor” konseptiyle Bodrum’da gerçekleştirdiği 2014 yılı acenteler toplantısında konuşan MAPFRE GENEL Grubu GEO’su Serdar Gül, MAPFRE GENEL SİGORTA’nın geçen yıl sektör ortalamasının yaklaşık 2.5 katı büyüdüğünü söyledi. Sektörün son beş yıldır ilk defa teknik kâra geçtiğini belirten Gül, geçen yıla bakıldığında 600 milyon lira zarardan 835 milyon lira teknik kâra ulaşıldığım vurguladı. Şirket olarak genel anlamda hedeflerinin üstüne çıktıklarını ve bu durumdan çok memnun olduklarını dile getiren Serdar Gül, “Acente sayımızı artırmaya devam ediyoruz. Geçen yıl piyasaya sürdüğümüz Kaskojet 10 bin adedi aştı. Oldukça yükselen bir ivmeye sahibiz.” diye konuştu. Sektörün 2013 yılında 768 milyon lira bilanço kârı elde ettiğini hatırlatan Gül, bu kârın 657 milyon lirasının kaskodan geldiğini söyledi. Bu yıla oranla geçen yıldaki fiyatların yüksek olduğuna değmen Gül, geçen yıl yapılan kârın bu yılın yapılamayacağım sözlerine ekledi. Magnet Akademinin çalışmalarını da gündeme getiren Gül, “Artık acentesini ve çalışanlarım üniversiteye gönderen bir sigorta şirketi olduk.” dedi.

18.06.2014

MAPFRE, İngiltere merkezli Brand Finance Global Ranking çerçevesinde 3.55 milyar dolarlık marka değeriyle 56 sıra birden yükselerek, dünyada en değerli şirketler arasında 412′inci sıraya geldi. Brand Finance markaların değerini; ciro, kârlılık, duygusal etki gibi pek çok farklı kriteri baz alarak hesaplıyor. Araştırmaya göre MAPFRE’nin marka değeri 2013 yılına göre 840 milyon dolar artarak 3.55 milyar dolara yükseldi.

12.05.2014

Yeni şubenin açılışını Genel Servis Genel Müdürü Cem Yalın ve MAPFRE Genel Grubu CEO’su Serdar Gül birlikte yaptılar. Genel Servis yaygınlaşıyor HASAR sonrası müşterilerine daha iyi hizmet sunmak hedefiyle çalışmalarını şekillendiren MAPFRE GENEL SİGORTA, çoğunluk hissesine sahip olduğu uluslararası kalite sertifikası sahibi Genel Servis Araç Onarım Merkezleri’ni yaygınlaştırmaya devam ediyor. Türkiye genelinde 6 farklı şehirde sahip olduğu araç onarım merkezleriyle müşterilerine en kaliteli hizmetleri sunmak için çalışmalarını yürüten Genel Servis, Dudullu’daki servis açılışıyla birlikte toplam merkez sayısını 7′ye çıkarttı. Araç onarımını yaptıran MAPFRE kasko sigortalıları Genel Servis’te araç onarımı gerçekleştirdiği için birçok avantajdan faydalanabiliyor. Genel Servis onarımını gerçekleştirdiği araçlara, araçların onarımı süresince sigortalılara ücretsiz yedek araç hizmeti veriyor.

05.05.2014

Hasar sonrası müşterilerine daha iyi hizmet sunmak hedefiyle çalışmalarını şekillendiren MAPFRE GENEL SİGORTA, çoğunluk hissesine sahip olduğu uluslararası kalite sertifikasına sahibi Genel Servis Araç Onarım Merkezleri’ni yaygınlaştırmaya devam ediyor. Türkiye genelinde 6 farklı şehirde sahip olduğu araç onarım merkezleriyle müşterilerine en kaliteli hizmetleri sunmak için çalışmalarını yürüten Genel Servis, Dudullu’daki servis açılışıyla birlikte toplam merkez sayısını 7′ye çıkarttı. Genel Servis Araç Onarım Merkezleri’nde araç onarımını yaptıran MAPFRE GENEL SİGORTA kasko sigortalıları Genel Servis’te araç onarımı gerçekleştirdiği için birçok avantajdan faydalanabiliyor. Genel Servis onarımını gerçekleştirdiği araçlara, yaptığı onarım için ömür boyu garanti sunmakla beraber araçların onarımı süresince sigortalılara ücretsiz yedek araç hizmeti veriyor. Genel Servis Araç Onarım Merkezleri’nin Türkiye genelinde yayılmaya devam etmesi hedefleniyor.

01.05.2014

MAPFRE GENEL SİGORTA tarafından acentelere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek üzere kurulan MAGNET AKADEMİ, ilk mezunlarını Bilgi Üniversitesi Santral Kampüsü’nde gerçekleştirilen törenle verdi. Acentelerine çeşitli ayrıcalıklar ve güvenceler sunmak için MAPFRE GENEL SİGORTA, 2010 yılında MAGNET adı altında bir acente platformu oluşturdu. MAPFRE GENEL ailesine katılan her acentenin doğal üyesi olduğu bu platform; bünyesindeki kuruluşlara birçok alanda imkanlar sunarak MAPFRE GENEL aile bağlarını güçlendirmeyi amaçlıyor. Bu fırsatların önemli bir ayağı olarak hayata geçirilen MAGNET AKADEMİ Ekim 2013′te başladığı eğitim programının ilk mezunlarını verdi. MAGNET AKADEMİ’de, acente yöneticileri ve çalışanları için ayrı ayrı kurgulanmış programlarla, mesleki ve kişisel gelişim için büyük önem taşıyan konular ele alınarak, katılımcıların iş ve özel yaşamlarında daha etkin olmaları için fırsatlar sunuluyor. İstanbul Bilgi Üniversitesi (USEP – Uygulamalı Sigortacılık Eğitim Programları) ortaklığında gerçekleştirilen programda “Sigortacılık bir iş değil bir zenginliktir” düşüncesini hâkim kılmak amacıyla teorik eğitimler mesleki becerilerle birleştiriliyor. Acentelerin yoğun ilgi ile karşıladığı MAGNET AKADEMİ, 100 saatlik eğitimlerin ardından ilk mezunlarını verdi. 28 Mart Cuma günü Bilgi Üniversitesi Santral Kampüsü’nde gerçekleştirilen etkinlikte, mezunlara sertifikalarını MAPFRE GENEL Grubu CEO’su Serdar Gül, Bilgi Üniversitesi Genel Sekreter Vekili Ali Sırrı Sile ve MAPFRE GENEL Grubu üst yönetim mensupları takdim etti. MAPFRE GENEL SİGORTA’nın eğitim ve gelişim merkezi MAGNET AKADEMİ ve bünyesindeki eğitim programları hakkında daha detaylı bilgiye www.magnetplatformu.com internet sitesi üzerinden ulaşılabiliyor.

04.04.2014

MAPFRE Başkan ve CEO’su Antonio Huertas, hayat, kaza, sağlık ve seyahat sigortası ürünlerinin dağıtımı için MAPFRE’nin Çin’in en büyük sigorta şirketi People’s Insurance Company (Group) of China CPICO üe bir sözleşme imzaladığım söyledi. Bu piyasanın olağanüstü potansiyele sahip olduğunu vurgulayan Huertas, MAPFRE’nin bu piyasada büyümesi için önemli bir adım atıldığını ifade etti MAPFRE’nin ABI’de 16 eyalette hizmet verdiğini söyleyen Huertas, MAPFRE’nin Pennsylvania’da ticaret ve hizmet ağını geliştirdiğine dikkat çekti. Huertas, “Önümüzdeki sollar içinde, üç eyalette daha çalışmalara başlayacağız. MAPFRE, 2015 yılında Illinois, 2016 yılında Virginia ve Wisconsin’de faaliyetlerine başlayacak. Buna ek olarak MAPFRE, önümüzdeki aylarda ABI’de de koruma ürünleri konusunda uzmanlığı olacak olan yeni bir hayat sigortasını hayata geçirecek ve yeni dağıtım ağlarına odaklanacak. MAPFRE son olarak, 2015′te doğrudan sigorta satışı için bir online platformu devreye sokacak” dedi.

04.04.2014

MAPFRE Grubu 2013 yılında cirosunu bir önceki yıla göre yüzde 2,3 artırarak 25.9 milyar euroya, kârını ise yüzde 18,7 oranında artışla 790.5 milyon euroya çıkardı. Özellikle Çin, Kuzey Avrupa ve ABD pazarındaki faaliyetlerini geliştirmeyi planlayan MAPFRE, 2016 yılında cirosunu 30 milyar euroya çıkarmayı hedefliyor. MAPFRE genel kurulunda konuşan MAPFRE Başkanı ve CEO’su Antonio Huertas, grubun önümüzdeki üç yıllık hedeflerini; toplam geliri 30 milyar euronun üzerine çıkartma, birleşik oranını yüzde 96 seviyesinin altında tutma ve kâr payı ödemelerinin şu anki seviyelerde sürdürülmesi olarak açıkladı. Huertas, bu hedeflerin grubun genel giderlerini azaltmaya yardımcı olacak maliyet azaltıcı bir planla da uyumlu olduğunu belirtti. MAPFRE, dünyada 47 ülkede faaliyetlerini sürdürüyor

26.03.2014

Hasar sonrası müşterilerine daha iyi hizmet sunmak hedefiyle çalışmalarını şekillendiren MAPFRE GENEL SİGORTA, çoğunluk hissesine sahip olduğu uluslararası kalite sertifikası sahibi Genel Servis Araç Onarım Merkezleri’ni yaygınlaştırmaya devam ediyor. Antalya Bursa, İzmir araç onarım merkezlerinde uluslararası Oto Onarım Araştırma Merkezi CESVIMAP’ın Gümüş TQ Kalite Sertifikasına sahip olan Genel Servis, Türkiye’de 6 şehirde, yaklaşık 26 bin metrekarelik alan ve 157 çalışanıyla müşterilerine hizmet veriyor. Genel Servis Araç Onarım Merkezleri’nde araç onarımını yaptıran MAPFRE GENEL SİGORTA kasko sigortalıları birçok avantajdan faydalanabiliyor. MAPFRE GENEL SİGORTA kasko sigortalıları, yenilemelerde belirli oranlarda hasarsızlık indiriminden faydalanabiliyor, Genel Servis’in onarım hizmet kalitesinin arkasında durarak onarımını gerçekleştirdiği araçlara, yaptığı onarım için ömür boyu garanti sunuyor. MAPFRE GENEL SİGORTA’nın hasar sonrası hizmetleri çerçevesinde çok önemli bir yeri olan Genel Servis Araç Onarım Merkezleri Türkiye genelinde yaygınlaşmaya devam etmesi hedefleniyor.

13.02.2014

Madrid’de, Ispanyol-Türk Ticaret Odası ve Deusto Business School’un ortaklaşa organize ettiği seminerde MAPFRE’nin Türkiye tecrübelerini aktaran MAPFRE GENEL SİGORTA Yönetim Kurulu Başkanı Pedro Lopez, Türkiye’nin yatırım için cazip bir ülke olduğunu söyledi. Lopez, “Türkiye yaklaşık 75 milyonluk genç nüfusu, Orta Doğu ve Asya pazarlarına giriş kapısı görevi üstlenen coğrafi konumuyla İspanyol şirketler için oldukça çekici” dedi. Lopez konuşmasında MAPFRE’nin Türkiye’de yaşadıklarını “Bir başarı hikayesi” olarak adlandırırken, bölgesel büyüme ve kurumsal yazılım Tronweb’in adaptasyonu, Araç Onarım Merkezi zinciri Genel Servis’in çoğunluk hisselerinin satın alınması hakkında bilgi verdi.

10.02.2014

MAPFRE GENEL SİGORTA, bu yıl üçüncüsü düzenlenen Yılın Filo Yöneticisi Ödülleri’nde "Güvenli Filo Ödülü" sponsoru oldu. Filo yönetiminin şirketler için önemine dikkat çekmek ve başarılı uygulamaları ödüllendirmek amacıyla düzenlenen “Yılın Filo Yöneticisi Ödülleri” için başvurular 17 Şubat tarihine kadar devam edecek. 10 ve üzeri binek veya hafif ticari araca sahip şirketlerin filo yöneticilerinin katılabileceği yarışmada, katılımcılar dört ayrı kategoride değerlendirilecek. Sürücülerin güvenliği için geliştirilen uygulamalar, MAPFRE GENEL SİGORTA Güvenli Filo Ödülü altında değerlendirilecek.

16.01.2014

MAPFRE Başkanı Antonio Huertas, BESADE’ııiıı Barselona’da düzenlediği organizasyonda, MAPFRE’nin global bir şirket olmayı amaçladığını vurguladı. Huertas konuşmasında, İspanya dışı ülkelerde büyüme politikaları hakkında bilgi verdi. Özellikle Türkiye’nin de aralarında bulunduğu stratejik ülkelerde yatırım yapacaklarını belirten Huertas “Son 9 yılda üretimimizi 13 katına çıkardık. Hedefimiz; özellikle Türkiye, ABD, Meksika ve Brezilya gibi ülkelerde büyümeyi sürdürmek ve İspanya’da da liderliğimizi konsolide etmek.” dedi. Ayrıca Güneydoğu Asya’da da kararlı bir proje yürüttüklerini söyleyen Huertas “Endonezya’daki ABDA’nın yüzde 20′sini satın aldık. Bu satın alma küresel bir şirket olma yolunda izlediğimiz planın önemli bir parçası.” dedi.

14.01.2014

MAPFRE Başkanı Antonio Huertas, İspanya dışı ülkelerde büyüme kararı aldıklarını ve global şirket olmayı amaçladıklarını söyledi. Mapfıe Başkanı Antonio Huertas, Barselona’da katıldığı bir konferansta şirketin çokuluslu bir şirket olmayı başardığım, hedeflerinin küresel bir sigorta şirketi noktasına gelmek olduğunu vurguladığı konuşmasında ayrıca İspanya dışı ülkelerde büyüme politikaları hakkında bilgi verdi. Özellikle Türkiye’nin de aralarında bulunduğu stratejik ülkelerde yatırım yapacaklarını belirten Huertas, “Son dokuz yılda şirket olarak toplam üretimimizi 13 katına çıkarttık. Hedefimiz; özellikle Türkiye, ABD, Meksika ve Brezilya gibi bizim için stratejik ülkelerde büyümemizi sürdürmek ve 2014 yılında sektörde önemli bir düzelme olacağını öngördüğümüz İspanya’da da liderliğimizi konsolide etmek” dedi. MAPFRE’nın ayrıca Güneydoğu Asya’da da kararlı bir proje yürüttüğünü söyleyen Antonio Huertas, “Geçen aylarda Endonezya’da faaliyetlerini sürdüren ABDA’nın yüzde 20′lik hisselerini satın aldık. Bu satın alma da küresel bir şirket olma yolunda izlediğimiz planın önemli bir parçası.” şeklinde konuştu.

10.01.2014

MAPFRE GENEL SİGORTA acentelerinin ve tüm dağıtım kanallarının eğitim gelişim merkezi olarak faaliyet gösteren Magnet Akademi’yi hayata geçirdi Magnet Akademi çerçevesinde sunulan eğitimler arasında İstanbul Bilgi Üniversitesi USEP (Uygulamalı Sigortacılık Eğitimi Programlan) ortaklığıyla gerçekleştirilecek sertifika programlan önemli yer tutuyor. Magnet Akademi, acente yöneticileri ve çalışanlar için ayrı ayrı oluşturulan bu programlarla, katılımcılarına mesleki ve kişisel gelişim fırsatları sunuyor. Acente sahibi, yöneticisi ve çalışanlarının teknik konuların yanında, yönetsel bilgi, beceri ve deneyimlerinin artırılmasına destek verecek modüllerden oluşacak programlar kapsamında katılımcılar; İstanbul Bilgi Üniversitesi akademisyen kadrosu ve alanlarında isim yapmış önemli profesyonel isimleri dinleme fırsatı bulacak. Ücretsiz eğitim ve gelişim fırsatları hakkında daha fazla bügiye www.magnetplatformu.com adresinden ulaşılabilir.

08.01.2014

MAPFRE, Endonezyalı sigorta şirketi ABDA’nın (Asuransi Bina Dana Arta) yüzde 20 hissesini satın aldı. Bu satın alma doğrultusunda MAPFRE, büyüyen Endonezya pazarında uzmanlığı ile ABDA’nın endüstriyel sigorta ortağı olarak, sigortacılık operasyonlar gerçekleştirecek. 1982 yılında Cakarta’da kurulan ABDA, 2012 yılında Endonezya Hayat dışı sigorta pazarında74 milyon euro’nun üzerinde prim üretimiyle 10'uncu sırada yer aldı. ABDA Motorlu Taşıtlar, Emlak, Deniz Taşımacılığı, Kaza ve Sağlığın da içerisinde bulunduğu 33 alanda sigortacılık hizmetleri veriyor. Şirket tarafından yapılan açıklamada, bu satın almanın MAPFRE’nin iş alanının coğrafi çeşitliliğini güçlendirdiğinin ve grubun büyüme hedefinin olduğu Güneydoğu Asya bölgesindeki varlığını da sağlamlaştırdığının altı çizildi.

07.01.2014

MAPFRE Başkanı Antonio Huertas BESADE’nin Barselona’da düzenlediği organizasyonda, MAPFRE’nin global bir sigorta şirketi olmayı amaçladığını vurguladı. Antonio Huertas katıldığı konferansta MAPFRE’nin çok uluslu bir şirket olmayı başardığını, hedeflerinin küresel bir sigorta şirketi noktasına gelmek olduğunu söyledi. Özellikle Türkiye’nin de aralarında bulunduğu stratejik ülkelerde yatırım yapacaklarını belirten Huertas “Son dokuz yılda MAPFRE olarak toplam üretimimizi 13 katma çıkarttık. Özellikle Türkiye, ABD, Meksika ve Brezilya gibi ülkelerde büyümemizi sürdürmek istiyoruz.” diye konuştu. MAPFRE’nin ayrıca Güneydoğu Asya’da da kararlı bir proje yürüttüğünü söyleyen Antonio Huertas, “Geçtiğimiz aylarda Endonezya’da faaliyetlerini sürdüren ABDA’nın yüzde 20′lik hissesini satın aldık. Bu satın alma da küresel bir şirket olma yolunda izlediğimiz planın önemli bir parçası.” dedi.

03.01.2014

Madrid’de İspanyol-Türk Ticaret Odası ve Deusto Business School’un ortaklaşa organize ettiği seminerde MAPFRE’nin Türkiye tecrübelerini aktaran MAPFRE GENEL SİGORTA Yönetim Kurulu Başkanı Pedro Lopez, Türkiye’nin yatırım için cazip bir ülke olduğunu söyledi. Lopez. “2001 krizinin ardından Türk ekonomisi müthiş bir dinamizm kazandı. Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) Türkiye’nin gayrisafi milli hasılasının 2011- 2017 yılları arasında yüzde 6,7 oranında büyümesini beklediğini açıkladı.” dedi. Pedro Lopez sözlerine “Türkiye yaklaşık 75 milyonluk genç nüfusu, Orta Doğu ve Asya pazarlarına giriş kapısı görevi üstlenen coğrafi konumuyla İspanyol şirketler için oldukça çekici bir ülke.” diyerek devam etti. Seminere Pedro Lopez’in yanı sıra İspanyol -Türk Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı ile beraber Türk ve İspanyol iş hayatından pek çok önemli kişi katıldı.
Yukarı dön