İçeriğe Geç

MAPFRE SİGORTA 2015 yılı Acenteler Toplantısı 3 - 5 Nisan 2015 tarihlerinde Antalya Belek’te yapıldı.

06.05.2015

‘En Değerli Hazinemiz BİRLİKTELİĞİMİZ’

2014 yılının sigorta sektörü açısından zor bir yıl olduğunu belirten MAPFRE GENEL GRUBU CEO’su Serdar Gül, buna rağmen şirket olarak büyüdüklerini ve hem üretimde hem de teknik kârlılıkta beşinci sırayı koruduklarını söyledi.

MAPFRE SİGORTA 2015 yılı acenteler toplantısı “En Değerli Hazinemiz Birlikteliğimiz” konseptiyle Antalya Belek Kaya Palazzo Otel’de gerçekleştirildi. MAPFRE GENEL GRUBU CEO’su Serdar Gül konuşmasına MAPFRE Grubu’nun 2014 verilerini açıklayarak başladı. Gül, “MAPFRE Grubu’nun toplam rakamlarına baktığımız zaman büyük bir başarı görüyoruz. 22.4 Milyar Euro toplam primle beraber yüzde 2,6’lık bir büyümemiz var. Vergi öncesi net karımız ise 1.8 Milyar Euro ve yine büyüme oranımız ise yüzde 16,6 oldu. Bu rakamlar dünya ortalamalarına göre çok başarılı.” dedi.

Geçtiğimiz yılın Türkiye’de çok zorlu bir yıl olduğunu vurgulayan Gül, “Hem ekonomik açıdan hem sigorta acısından biraz zorlandık, fakat buna rağmen biz MAPFRE SİGORTA olarak 2014 Aralık ayında 5’inci sıradaki yerimizi koruduk. Sektördeki performansımıza baktığımızda 2014 yılında MAPFRE SİGORTA’nın değişim oranı yüzde10,2 diyebiliriz. Teknik kara baktığımız zaman 2013 yılı sonunda MAPFRE 24 milyon lirayla 12’inci sıradayken, zor geçti dediğimiz 2014 yılı sonunda 73 milyon lirayla 5’inci sıradaki yerimizi koruduk.” diye konuştu.

‘Dördüncü sıraya çıktık’

2015 yılının şubat ayında MAPFRE’nin beklentilerinin biraz üstüne çıkarak 4’üncü sıraya geldiğini belirten Gül şunları söyledi: “Büyüme açısından şikâyetçi değiliz, geçen yılki sorunları bu yıla yıkmamalıyız. Tarım sigortaları geçtiğimiz yıl sektörü etkiledi. Bu yıla gelirsek tarım sigortalarında don teminatına çok büyük bir talep var. Zaten sektörde bu sigortayı yapan şirketlerin sayısı bir hayli az. Bundan dolayı da geçtiğimiz yıl şirketler kar etmekten çok, zarar etmemeye baktı. Bizim tahminimizce bu yıl sigorta sektörü açısından geçtiğimiz yıla göre daha iyi olacak. İyileştirmeler yapılacak ve sektör dinamik haline geri dönecek.” 

Buna rağmen sektörde enflasyonun altında bir büyüme gerçekleşebileceği uyarısında bulunan Gül, “2013 yılından bu yana sektörel bazda branşların iyileştiğini görüyoruz ama hala olması gereken yerde değiller. MAPFRE SİGORTA’nın 2015 yılı pazar payı 8.21 olarak gözükürken değişim yüzdemiz yüzde 1 olarak gerçekleşti. Rakamlar ortada, 2015 yılsonunu görebiliyoruz hemen hemen.”  dedi.

‘Sağlık sigortası gelişiyor’

Yatırım olmadan branş sigortalarında bir gelişme sağlanamayacağını dile getiren Gül, “Özellikle mühendislik branşının ciddi bir yatırıma ihtiyacı var. Yangında biraz daha iyi durumdayız. Sağlıkta ise iki yıldır bir büyüme var. Özel sağlık sigortası, tamamlayıcı sağlık sigortası, yabancılara zorunlu sigorta vs. bunlar sağlık sigortalarına hareket getirdi. Biz MAPFRE SİGORTA olarak sağlık branşına çok önem veriyoruz. Gerekli sermaye, yatırım ve emek harcıyoruz. En fazla primimiz sağlıkta. Trafik branşından önce sağlığın gelmesi bizim için önemli. Sektörün de artık oto sigortaları haricindeki branşlara yönelme zamanı geldi. “Trafik ve kaskoyla kar ederim gerisini bununla hallederim” düşüncesi yıkılmalı. Sektör olarak bir yerlere gelmeye çalışmalıyız. Sigorta sektörüne her zaman uzun vadeli bakmak gerekiyor. “Bu yılı kurtardım tamam iyiyim” demekle sektör iyileşmez. Sektördeki rakamlar geçtiğimiz yılların sonucu.”  diye konuştu.

Gül oto sigortalarında, özellikle trafik sigortalarındaki kötü gidişe sektörün bir an önce çözüm bulması gerektiğini söyledi.

Acentelerin yüzde 85’i memnun

2015 acente memnuniyeti anketiyle acentelerin şirketi değerlendirmelerini istediklerini belirten Serdar Gül, “Acentelerimizin genel memnuniyetini, beklentilerini, güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerimizi, düşüncelerini ve önerilerini bilmek istedik. Bu anket bizi gerçek anlamda yönlendirdi diyebilirim.” dedi. “Anketin sonunda acentelerimizin bizden yüzde 85 oranında memnun olduklarını gördük.” diyen Gül, bu memnuniyetin kendilerini çok mutlu ettiğini ve çalışmalarına devam edecek motivasyonu sağladığını söyledi. Gül, “Her ne kadar şirketimizin acenteleri motive etmesi gerektiği düşünülse de acentelerimiz, iş ortaklarımız da bizi aynı ölçüde motive ediyor.” dedi.

Gül anketle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Ankette sorulan sorulara istinaden MAPFRE SİGORTA’dan memnun olma sebepleri: Güvenilir olması, hizmet kalitesi yüksekliği, uygun fiyatı, hızlı hizmeti, işbirliği içinde olmaları, çözüm odaklı olması, koklu ve adil hasar ödemesi şeklinde sıralanabiliyor.”

‘Bu coşku hiç bitmeyecek’

Acenteler toplantısında sunuculuğu üstlenen MAPFRE SİGORTA Genel Müdür Yardımcısı İlker Sırtıkırmızı, "Bizim en değerli, en büyük hazinemiz birlikteliğimizdir.” dedi. “Peki başarı nedir” diye soran Sırtıkırmızı sözlerine şöyle devam etti: "İyi tahsilat, mutlu müşteriler evet, bunların hepsi başarıdır ama bizim için bunlar başarıya giden yoldur. Bizler sektörde yıllarca çalıştık ve gerçek başarının anahtarını bulduk, buna göre davrandık. Yaptığımız iş çok zor, ekonomideki ve sektördeki durumlara rağmen hem şirket içinde hem şirket dışında her zaman en doğru kararları verip doğru adımları atmaya çalıştık. Bu yüzden emeklerimiz çok kıymetli. Geriye kalan yaşadığımız zorluklar değil kazandığımız başarılar olacak. Bizim yaptığımız en önemli şey ise birlikteliğimizin kıymetini bilmek. Ben bu coşkuyu hiçbir zaman kaybetmeyeceğimize inanıyorum."

Yukarı dön