İçeriğe Geç

MAPFRE Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Antonio Huertas İspanya’da gerçekleştirilen basın toplantısında Türk Gazetecilerin sorularını yanıtladı: Türkiye’den beklentimiz oldukça yüksek

04.03.2015

MAPFRE GENEL SİGORTA’nın son 5 yılda pazar payını yüzde 3’ten 6’ya çıkardığını ve sektörde 5. şirket konumuna geldiğini belirten MAPFRE CEO’su Antonio Huertas, “Türkiye’de önümüzdeki 5 yıl içinde pazar payımızı iki katına çıkararak yüzde 10’a ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.

Türkiye’den beklentilerinin oldukça yüksek olduğunu belirten MAPFRE Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Antonio Huertas sorularımızı yanıtladı.

Türkiye pazarındaki gelişmeleri nasıl değerlendiriyorsunuz?

Geçtiğimiz on yılda kişi başına düşen gelir oranını üçe katlayan ve demografik olarak gelişime çok açık Türkiye’den beklentimiz oldukça yüksek. Şu anda ülke nüfusunun çeyreği 14 yaşının altında, çok genç bir nüfus var. MAPFRE GENEL SİGORTA da çok yüksek bir ritimle büyümesini sürdürüyor; son yıllarda hayat dışı pazar payımızı ikiye katladık, şu anda Türkiye’de 5'inci sıradayız ve önümüzdeki yıllarda da büyümemizi sürdürmeyi hedefliyoruz.

Türkiye’de emeklilik sektörüne girmeyi düşünüyor musunuz?

Türkiye’de Bireysel Emeklilik Sistemi son 10 yılda çok ciddi bir yol kat ederek oldukça önemli bir noktaya ulaştı. Bu anlamda çok ciddi bir başarı yakalandığını söyleyebiliriz. Biz de MAPFRE olarak Türkiye BES piyasasını yakından takip ediyoruz, şartların uygun olması halinde bu alandaki fırsatları değerlendirmeye alabiliriz.

Türkiye üzerinden Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler’e açılma planınız var mı?

Şu anda bu konuyla ilgili sadece plan yapmıyoruz, bu tip operasyonları gerçekleştiriyoruz. MAPFRE GENEL SİGORTA yıllık yaklaşık 650 milyon euroluk iş hacmi ve EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) Bölgesi’nin hacminin yüzde 50’sini oluşturmanın yanı sıra MAPFRE’nin Avrupa’daki ticari hedeflerinde önemli bir rol oynuyor ve Asya’daki, Afrika’daki ülkelerde yeni işler üretmemizde anahtar görevi üstleniyor.

Direct Line’ı satın alarak dijital sigortacılıkta önemli bir adım attınız. Türkiye’de bu anlamda bir yatırım yapmayı düşünüyor musunuz? Türkiye sigorta pazarı sizce dijital sigortacılığa hazır mı?

Türkiye’de düzenli market araştırmaları yapıyor ve pazarın bu tip bir gelişime hazır olup olmadığına bakıyoruz. Gördüğümüz kadarıyla Türk sigortacılık sektörü bu tip bir operasyona hazır gözükmüyor. Ancak biz MAPFRE GENEL SİGORTA olarak MAPFRE’nin altyapı ve tecrübesinden de faydalanarak Türkiye’de gerekli hazırlıklarımızı yaparak, hazır bir şekilde şartların uygun hale gelmesini bekliyoruz. Bu doğrultuda sektör şartları müsait olduğu anda biz de dijital sigortacılık alanına giriş yapacağız.

MAPFRE GENEL SİGORTA geçtiğimiz yılı kârlılıkla kapattı. Bu doğrultuda MAPFRE GENEL SİGORTA’nın grup içerisindeki yeri ve Türkiye sigorta pazarına bakış açınız hakkında neler söylemek istersiniz?

Türk sigorta sektörü ülke içerisindeki hayat standartlarının yükselmesine paralel olarak son yıllarda düzenli bir büyüme kaydediyor, MAPFRE GENEL SİGORTA ise son yıllarda sektör ortalamasının üzerinde büyümeyi başarıyor.

Son 5 yılda hayat dışı alanda 10'uncu sıradan, 5'inciliğe yükselmeyi başardık, pazar payında yüzde 3’ten yüzde 6’ya çıkarak payımızı iki katına çıkarmayı başardık ve prim üretimimizi üçe katladık, son iki yılda ise yüzde 50’lik bir büyüme oranı yakaladık.

Türkiye’de 1.261 çalışanımız, 17 bölge ofisimiz ve 2.500’ün üzerinde acentemizle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2016 yılında İstanbul’da yeni genel merkezimize taşınacağız.

Geçmiş yıllarda gerçekleştirdiğimiz bu başarılarımızı göz önünde bulundurarak oluşturduğumuz planlar doğrultusunda; önümüzdeki 5 yıl içerisinde pazar payımızı 2 katına çıkararak yüzde 10’u bulmayı hedefliyoruz.

Bütün bunları göz önünde bulundurarak MAPFRE GENEL SİGORTA’nın Grup içerisinde stratejik 5 ülkeden biri olduğunu söyleyebiliriz.

Yukarı dön