Aman Güçten Düşmeyin: Çalışanlar İçin Sağlıklı Beslenme Önerileri

yazar MAPFRE
calisanlar-icin-saglikli-beslenme

Çalışma hayatı, yaşam rutini oluşturmak adına önemli olsa da bazı noktalarda olumsuz değişimlere neden olabiliyor. Mesela beslenme düzeni, çalışma hayatından olumsuz etkilenen noktalardan biri. Sabah işe yetişebilmek için atlanan ya da poğaça gibi gıdalarla geçiştirilen kahvaltılar veya fast food tarzı yiyeceklerin tüketildiği öğle yemekleri size de tanıdık geliyor mu?

Oysa tükettiğiniz besinler, sağlığınızı doğrudan etkiliyor! Yani vücudunuzun ihtiyacı olan vitamin, mineral ve yağları sunmayan gıdalar nedeniyle ne yazık ki pek çok sağlık sorunuyla karşılaşabilirsiniz. Ayrıca ofis ortamında çalışıyorsanız fiziksel aktivitenin az olması nedeniyle sağlıksız beslenme, fazla kiloya da neden olabilir. Peki, çözüm ne? Hemen söyleyelim: İş yerinde sağlıklı beslenme önerilerini uygulayarak yeni bir beslenme düzenine geçmek! Haydi şimdi, ofiste sağlıklı beslenme ipuçlarını ve çalışanlar için iş yerinde yenilebilecek yemekleri sıralayalım.

Güne “Merhaba” Demenin Leziz Yolu: Kahvaltı

Akşam yemeğini yedikten birkaç saat sonra yatağınıza gidiyor, güzel bir uykunun ardından sabah uyanıyorsunuz. Uyku süresince hiç enerji harcamadığınızı ve kahvaltıyı sadece oluşan açlık hissi nedeniyle yapmanız gerektiğini düşünüyorsanız üzgünüz ama yanılıyorsunuz. Çünkü vücudunuz siz uyurken de çalışmaya, kendini onarmaya ve enerji harcamaya devam ediyor. Dolayısıyla uyandığınızda enerjiye ihtiyacı oluyor. İşte, kahvaltı da vücudunuzun ihtiyacı olan bu enerjiyi sağlıyor.

Peki, kahvaltının faydası sadece düşen enerji seviyesini yükseltmek mi? Tabii ki hayır! Uzun süreli açlık nedeniyle düşen kan şekeri seviyesini ideal seviyeye getirmesi, vücudun ihtiyacı olan besin değerlerinin bir kısmını karşılama imkânı vermesi, vücudun uyanmasını sağlaması, daha iyi odaklanmaya yardımcı olması ve halsizlik, baş ağrısı gibi sorunların önüne geçebilmesi kahvaltının önemini belirtir nitelikte. O halde size sağlıklı beslenmek için ofiste kahvaltı önerilerini sıralamaya başlayalım.

calisanlar-icin-saglikli-beslenme-onerileri

1. Meyvelerle Yulafın Aşkı: Muzlu Yulaf Lapası

Sabah uyandığınızda kahvaltı hazırlamaya pek vaktiniz olmayabilir. Peki, kahvaltınızı geceden hazırlamaya ne dersiniz? Hazırlayacağınız yulaf lapası sayesinde hem besleyici hem de sağlıklı bir kahvaltı yapabilirsiniz. Nasıl mı? İşte, lezzetli mi lezzetli yulaf lapası tarifi:

  • 1 adet küçük boy muzu bir kabın içerisinde çatalla ezin, püre haline getirin.
  • Küçük bir tencereye 4 tepeleme yemek kaşığı yulaf ve 1 su bardağı süt ekleyip ocağı açın.
  • Ezdiğiniz muzu da bu karışıma ekleyin ve karıştırın.
  • Süt kaynamaya başladığında içerisine birkaç ceviz, badem, fındık gibi dilediğiniz kuru yemişleri ekleyin.
  • Katı hale gelen kahvaltılığınızı ocaktan alın ve soğumaya bırakın.
  • Soğuduktan sonra yulaf lapasını küçük ve iş yerine götürebileceğiniz bir cam kabın içerisine alın. Üzerine bal dökün.

Bu arada dilerseniz bu tarifi başka meyvelerle de yapabileceğinizi ya da malzemeleri doğrudan sütün içine koyup pişirmeden de tüketebileceğinizi not düşelim. 

2. Metabolizmasını Hızlandırmak İsteyenlerin Yardımcısı: Ananaslı Smoothie

Eğer “Sabah kahvaltı hazırlamak için 5 dakikam var.” diyorsanız vitamin deposu bir smoothie ile güne başlamaya ne dersiniz?

  • Geceden yeşil çay demleyin ve sabaha kadar beklemeye bırakın.
  • 1 halka dilim ananası, 4-5 adet donmuş çileği, geceden demlediğiniz bir bardak yeşil çayı ve 1 yemek kaşığı yulafı blender’dan geçirin. İşte, hepsi bu kadar!
ofiste-kahvalti

İş Yerine Kahvaltılık Götüreceklere Minik Tavsiyeler

  • Verdiğimiz iş yerinde kahvaltı önerilerinin yanı sıra geceden sandviç hazırlayıp buzdolabınızda muhafaza edebilir ve sabah kahvaltıda tüketebilirsiniz.
  • Beyaz ekmek yerine tam tahıllı ekmek tercih etmek daha doyurucu bir çözüm olabilir.
  • Yumurta kahvaltıların olmazsa olmazlarından… Bunu biliyoruz; ama iş yerinde neden olacağı koku, çalışma arkadaşlarınızın rahatsız olmasına neden olabilir. Bu nedenle yumurta tüketmek istiyorsanız kahvaltınızı evde yapmanızı öneririz.

Enerjiniz Düşmesin: Öğle Yemeği

Siz de öğle yemeği vakti geldiğinde “Bugün ne yiyeceğiz?” diye kara kara düşünüp online sipariş verenlerden misiniz? Bu gruba dâhil olan bazı insanların sağlıklı yemekler tercih ettiğini biliyoruz, ama çoğu kişi fast food tarzı yemekler tüketiyor. Oysa öğle yemeği, enerjinizin düşmemesi ve işlerinizi verimli bir şekilde yapabilmeniz için oldukça önemli.

Öğle yemeğinizi evden götürmek istiyorsanız önerimiz, sızdırmaz saklama kaplarının içerisine koyacağınız birbirinden lezzetli zeytinyağlı yemekler! Eğer ofisinizde buzdolabı ve mikrodalga fırın varsa etli yemekler de götürebilirsiniz. Yanına bir dilim tam tahıllı ekmek de daha doyurucu bir öğün geçirmenize yardımcı olur. Ayrıca ana yemeğin ardından mevsim meyvelerinden birini tüketmek, ihtiyacınız olan besin değerlerini alabilmeniz için iyi bir seçim olabilir. Şimdi, çalışanlar için öğle yemeği tariflerini paylaşmanın zamanı:

1. Pratik ve Popüler: Kavanozda Salata Tarifi

Sağlıklı, pratik bir şekilde hazırlanabilir ve kolaylıkla yanınızda taşıyabileceğiniz bir öğle yemeği: Kavanozda salata! Dilediğiniz malzemelerle (içerisine tavuk, ton balığı koymayı planlıyorsanız ofisinizde buzdolabı olmalı) hazırlayabileceğiniz salataların iki püf noktası var. Birincisi; sosu ayrı, küçük bir kavanozda hazırlamak ve tüketmeden önce salataya eklemek. İkincisi ise sulu besinleri alta, kuru besinleri üst kısma yerleştirmek. O halde denemeniz için size lezzetli bir kavanozda salata tarifi verelim:

  • Kapya biber turşusunu ince dilimleyerek kavanozun en altına koyun.
  • Üzerine yarım su bardağı kadar haşlanmış yeşil mercimek ekleyin.
  • Maydanoz, marul, dereotu ve naneyi kavanoza koyun.
  • En üste küçük küpler halinde doğradığınız beyaz peyniri ekleyin.
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı, yarım limon suyu ve tuz ile hazırladığınız salata sosunu küçük bir kavanozda hazırlayın.
kavanozda-salata

2. Dışarıda Yediklerinizden Daha Güzel: Tavuk Dürüm

Dışarıdan yediğiniz yemekler hakkında aklınızda bazen soru işaretleri oluştuğunu biliyoruz. O halde neden dışarıdan söyleyebileceğiniz yemekleri evde yapmıyorsunuz? Evde tavuk kaldığında bu tarifi hazırlayıp iş yerinize götürebilir, buzdolabında saklayabilir ve mikrodalga fırında ısıttıktan sonra tüketebilirsiniz:

  • Lavaşın içerisine çok az miktarda süzme yoğurt sürün. Bu tavuk etlerinin yerinden oynamasını engelleyecektir.
  • Tavuğu tiftikleyip lavaşın üzerine ekleyin.
  • Kornişon turşuyu, domatesi dilimledikten sonra lavaşı dürüm haline getirin.

Beslenme Alışkanlıklarını Düzenlemek İsteyenlere Minik Tavsiyeler

  • Tatlı krizlerine çözüm olarak kuru meyveleri ve kuru yemişleri tüketebilirsiniz. Ayrıca kuru meyve ve kuru yemişleri ara öğün olarak da tercih edebilirsiniz.
  • Kahve ve çay sıklıkla tükettiğiniz sıvılar. Fakat yeterli miktarda su içmeye de özen göstermelisiniz. Yeterli miktarda su tüketimi, beyninizin ve pek çok organınızın verimli çalışması için önemlidir.
  • Eğer kavanozda salata yapmayı planlıyorsanız birkaç kavanozu aynı anda hazırlayarak sonraki günler için zaman kazanabilirsiniz.

Bu arada eğer beslenme alışkanlıklarınızı kökten değiştirmek istiyorsanız temiz beslenme yazımıza göz atmanızı öneririz!

Benzer Yazılar

İnternet sitemizden verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için Cookie (çerez) kullanıyoruz. ‘Onayla’ tuşuna bastıktan sonra tarayıcınızdan Cookie ayarlarınızı değiştirmediğiniz sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiğinizi varsayacağız. Onayla Sözleşmeyi Oku