Havalar Soğudu Diye İhmal Etmeyin: Yeterli Miktarda Su İçmenin Faydaları

yazar MAPFRE
Su İçmenin Önemi

Su tüm canlıların ana yaşam kaynağı. Bedenin sağlıklı kalabilmesi, organların işlevlerini zorlanmadan yerine getirebilmesi için su tüketimi oldukça önemli. Günlük olarak tüketilmesi gereken su miktarının altında su içmek ise sindirim sisteminin çalışmasından enerji seviyesine kadar pek çok şeyi olumsuz etkileyebiliyor. Ancak yaz aylarında sıcak havanın etkisiyle artan su tüketimi, ne yazık ki kış aylarında azalabiliyor. Oysa yılın her döneminde vücudun günlük su ihtiyacının karşılanması gerekiyor. Peki, ama neden? Gelin, su içmenin yararlarına göz atarak bu soruyu cevaplandıralım.

Kalp ve Kas Sağlığı İçin Su İçmek Şart

Su, kanın hacmindeki yoğunluğun ideal derecede olmasına yardımcı olur ve bu durum, kalbin fazla çalışmasının önüne geçebilir. Ayrıca günlük içilmesi gereken su miktarının tüketilmesi, yüksek tansiyon sorununun görülme durumunu da azaltabilir.

Su içmenin kalbe faydalarının yanı sıra kaslara da yararı var. Su, vücutta elektrik sinyalleri taşıyan elektrolitlerin dengesinin bozulmasını da engelleyebilir. Eğer az su içilir ve bu sebeple elektrolitler dengesini kaybederse kas kasılmaları gibi sorunlar görülebilir.

Sindirim Sistemi Sağlığında Suyun Payı Büyük

Yeterince su içmeye önem vermemek ve günlük alınan su miktarının düşük olması, kabızlık başta olmak üzere çeşitli sindirim sistemi problemlerine neden olabilir. Kabızlığın tedavisinde önerilen uygulamalardan olan bol su tüketimi ve lifli gıdalar, sindirim sisteminin çalışmasına katkı sağlar. Aynı zamanda her gün yeterli miktarda su içmediğiniz takdirde midenizin asit oranı artabilir ve bu da mide ekşimesi, ülser gibi mide rahatsızlıklarına neden olabilir.

Böbrek Sağlığı İçin Olmazsa Olmaz

Su tüketiminin faydaları denildiğinde akıllara ilk gelen organlardan birisi hiç kuşkusuz böbrekler. Her gün yeterli miktarda su içmek, vücuttaki toksik maddelerin böbrekler yardımıyla hızlıca atılmasını sağlar. Bunun yanı sıra pek çok insanın hayatının belli bir döneminde şikâyetçi olduğu böbrek taşları da su tüketimi ile doğrudan bağlantılı bir konudur. Her gün içilmesi gereken suyu içerek, böbrek taşlarının oluşma riskini azaltmak ve böbrek taşlarının tekrar oluşmasını engellemek mümkün. Ayrıca idrar renginin koyu olmasının da tüketmeniz gereken miktarda su içmediğinizin kanıtlarından biri olabileceğini belirtmeden geçmeyelim.

Su İçmenin Faydaları

Konsantrasyon Eksikliğine ve Baş Ağrısına Çözüm Belki de Sudur

Odaklanmakta sorun yaşıyor, hafıza problemleriyle karşılaşıyor ya nedensiz baş ağrılarına çözüm mü arıyorsunuz? Belki de bu sorunları yaşamanızın nedeni yeterli miktarda su içmemenizdir. Vücuttan idrar, terleme ya da solunum yoluyla atılan su miktarı yerine koyulmadığında konsantrasyon eksikliği, algılamada yavaşlık, baş ağrıları, hatta anksiyete bile görülebilir. Bu nedenle daha zinde bir zihin için de her gün yeterli miktarda su içmek önemli. Ayrıca yeterli miktarda su içmenin ruh haliniz üzerinde de etkili olduğunu not düşelim. Araştırmalar, susuzluğun strese neden olabileceği gibi uykulu, yorgun ve mutsuz bir ruh haline yol açabileceğini de gösteriyor.

Su, Kilo Kontrolü İçin En Büyük Yardımcılarınızdan

Suyun yararlarına dair en merak edilen sorulardan birinin “Su içmek kilo verdirir mi?” olduğunu biliyoruz. Peki, gerçekten su içmek zayıflatır mı?

Evet, su içmek tokluk hissi yaratmasının yanı sıra metabolizmanın hızını artırabileceği için de kilo vermenize yardımcı olabilir. Özellikle yemeklerden önce ya da yemek sırasında içeceğiniz su, daha az porsiyonlar tüketip kilo kontrolü sağlamanıza yardımcı olabilir. Bunun yanı sıra öğünlerde şekerli içecekler yerine su tüketerek şeker alımını azaltabilir ve daha az kalori alarak kilonuzu koruyabilir, beslenme ve spor gibi etkenlere dikkat ederek de kilo verebilirsiniz.

Daha Sağlıklı Bir Cildin Sırrı

Özellikle kış aylarında pek çok kişinin sorunlarından biri de cilt kuruluğu. Cilt kuruluğuna çözüm ise cildi nemlendirmek. Fakat burada sadece kullandığınız cilt bakım ürünlerinden bahsetmiyoruz; içtiğiniz su miktarı da cildinizin nemlenmesine yardımcı olur. Diğer bir deyişle su içmek, cildin nemlenip elastik yapısının korunmasında ve soğuk nedeniyle oluşan çatlakların görülme oranının azalmasında da oldukça önemli bir görev üstlenir.

Su İçmenin Yararları

Günde Ne Kadar Su İçilmeli?

Su içmenin en önemli faydalarını sıraladık. Fakat tam da bu noktada az su içmek kadar tüketilmesi gerekenden fazla su içmenin de sağlığa zararlı olabileceğini hatırlatmakta fayda var. Durum böyle olunca aklınızda “Günde kaç litre su içmeliyim?” sorusunun oluşması gayet normal.

Her ne kadar pek çok kaynakta günde 2-2,5 litre ya da 8-9 bardak su tüketilmesi gerektiği söylense de vücudun ihtiyacı olan su miktarı farklı olabilir. Çünkü günde içilmesi gereken su miktarı; cinsiyet, yaş, boy, kilo, yapılan sportif faaliyetler gibi pek çok etkene göre farklılık gösterebilir. Bu nedenle günlük su tüketimi hesaplama uygulamalarını değerlendirebilir, doktorunuza danışabilirsiniz.

Su İçme Alışkanlığı Kazanmak İçin Öneriler

Pek çok insan günde belirli bir miktar su içmesi gerektiğini bildiği halde, su içme alışkanlığı olmadığından vücuduna yeterli miktarda su alamıyor. Peki, günlük yeterli miktarda su içme alışkanlığını oldukça basit önerilerle kazanmaya ne dersiniz?

  • Vücudun solunum ve terleme yoluyla da sıvı kaybettiğinden bahsetmiştik. Bu nedenle uyku öncesinde ve uyandıktan sonra bir bardak su içmek, vücudunuzun susuz kalmasını önlemek, ayrıca su içme alışkanlığı kazanabilmek için oldukça önemli bir uygulama.
  • Evde ve dışarıda su kabı kullanmak ve bu kap boşaldığında hemen doldurup su kabını görebileceğiniz bir noktaya koymak, su içmeyi unutmanın önüne geçebilir.
  • Su içme hatırlatıcı uygulamalar, “Su içme alışkanlığı nasıl kazanılır?” sorusuna verilecek en pratik cevaplardan biri. Hatta bu uygulamalar sayesinde gün gün içtiğiniz su miktarını da takip edebilirsiniz.

MAPFRE Sigorta ile Sağlığınızı Güvenceye Alın

Yediğiniz yemeklerin baharatlı-tuzlu olması, kullandığınız ilaçlar ya da yaptığınız egzersizler, su içme ihtiyacınızın artmasına neden olabilir. Fakat her zaman yediğiniz yemekleri yiyor, spor düzeninizi değiştirmiyor ya da ilaç kullanmıyorsanız, ama buna rağmen su içme isteğinin artması gibi bir durumla karşılaşıyorsanız bu diyabet gibi bir hastalığın habercisi olabilir. Böyle bir durumda zaman geçirmeden bir uzmana danışmanızı öneririz.

Bu noktada MAPFRE Sigorta özel sağlık sigortası ile yanınızda! Anlaşmalı özel hastanelerde sigorta teminatlarınız ve limitleriniz doğrultusunda iyi bir sağlık hizmeti almak için siz de hemen MAPFRE Sigorta ile tanışın! Dilerseniz “Özel sağlık sigortası nedir, ne işe yarar?” sorusunun ayrıntılı cevabını, yazımızı okuyarak da alabilirsiniz.

Sağlıklı günler dileriz!

Benzer Yazılar

İnternet sitemizden verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için Cookie (çerez) kullanıyoruz. ‘Onayla’ tuşuna bastıktan sonra tarayıcınızdan Cookie ayarlarınızı değiştirmediğiniz sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiğinizi varsayacağız. Onayla Sözleşmeyi Oku