Küçük İşletme Nedir? Küçük İşletmeler İçin Tavsiyeler

yazar MAPFRE
Küçük İşletmeler Hangileridir

Hangi sektör olursa olsun özellikle küçük ve orta büyüklükteki işletmeler için işlerini büyütmek hayati önem taşır. Çünkü büyüme sırasında yapılabilecek yanlış stratejiler beraberinde geri dönülemez sorunları ortaya çıkarabilir. 

Biz de bu doğrultuda küçük ve orta ölçekli işletme sahiplerinin büyüme sürecinde nelere dikkat etmesi gerektiğini ele aldık. Ancak önce KOBİ kavramını ve küçük işletmelerin hangileri olduğunu anlamakta fayda var.

KOBİ Nedir?

İşletmeler büyüklüklerine göre belirli sınıflara ayrılır. Belli bir çalışan sayısına ve yıllık net hasılata göre de küçük ve orta büyüklükteki işletmeler KOBİ olarak anılır. Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Tanımı, Nitelikleri ve Sınıflandırılması Hakkında Yönetmelik’e göre 250 kişiden az çalışana sahip, mali bilançosu veya yıllık net satış hâsılatı 250 milyon TL’yi geçmeyen şirketler KOBİ olarak kabul edilir. Ancak KOBİ’ler de kendi içlerinde sınıflara ayrılır. 

KOBİ’ler Nasıl Sınıflandırılır?

Küçük Ölçekli İşletme Nedir

KOBİ’lerde tavan çalışan sayısı 250 olsa da küçük işletme için bu sayı daha düşüktür. KOBİ sınıflarını şu şekilde detaylandıralım:

  • Mikro işletmeler: 10 kişiden az çalışan istihdam eden, yıllık net satış hâsılatı 5 milyon TL’yi geçmeyen şirketler bu sınıfta yer alır. 
  • Küçük işletmeler: Bünyesinde 10-50 arası kişinin istihdam edildiği veya yıllık net satış hâsılatı 50 milyon veya daha fazla olmayan işletmelere küçük işletme denir.
  • Orta büyüklükteki işletmeler: 50-250 arası kişiye istihdam sağlayan ya da yıllık net satış hasılatı veya mali bilançosundan herhangi birinin 250 milyon TL’yi geçmediği işletmelerdir. 

Küçük bir işletmeyseniz atacağınız adım şirketinizin geleceği için oldukça önemli. Yanlış bir planlama, yanlış muhasebe hesapları firmanızı kârını etkileyebilir. Ancak ne yapacağınızı bilir ve buna göre hareket ederseniz şirketiniz büyüyebili ve sektördeki başarınızı artırabilirsiniz. 

Küçük Ölçekli İşletmeler İçin Tavsiyeler Nelerdir?

Küçük işletmenizin büyümesini istiyor ve ne yapacağınızdan tam olarak emin değilseniz bunun için size birkaç önemli tavsiye verebiliriz. Küçük şirketinizin başarısını artırabilmek için yapabileceklerinizi sıralayalım:

  1. İşlerinizi Yaparken Planlı ve Organize Olun
Küçük İşletmeler İçin Tavsiyeler

Hayatın her alanında planlı olmak, başarıya giden yolda olmazsa olmazdır. Küçük işletmeniz için de yapmanız gerekenleri planlı ve organize bir şekilde uygulayın. Planlama yaparken şunlara dikkat etmeniz önemli:

  • Yapacağınız işleri önceden planlayın, yedek planlar hazırlayın.
  • Çalışanlarınız ve kendiniz için etkili ve planlı bir görev dağılımı yapın. Böylece hangi işten kimin sorumlu olduğunu takip edebilir ve iş ortamını daha verimli hale getirebilirsiniz.
  • En üretken saatlerinizi bulun ve bu zamanlar için gerekli iş dağılımını planlayın. Mesela günün sizin ve ekibiniz için en verimli saatini dikkat gerektiren ve efor sarfettiren işlerinizi yapmak için vardiya planı oluşturabilirsiniz. 
  1. Pazarlama Trendlerinden Haberdar Olun

İşinizde çok iyi olsanız da kaliteli ürünleri en doğru fiyattan satıyor olsanız da markanız bilinmiyorsa satışlarınızı artırmanız pek mümkün değil. Fiziksel bir mağazası bulunan firma olsanız bile markanız adına web sitesi ve sosyal medya hesapları açmanızı öneririz. İşletmenize uygun dijital pazarlama stratejilerinizi belirledikten sonra uygun kampanya ve reklamlarla markanızın tanınmasını sağlayabilirsiniz. İşletmenizin küçük veya büyük olması fark etmeksizin tüm bunlar sektördeki başarınız için oldukça önemli. 

  1. Ekip Oluşturun
Kobi Nedir

Az sayıda kişiyle çalışan, uygun maliyetli ve yönetimi kolay bir işletmeye sahip olabilirsiniz. Ancak yine de şirketinizin büyümesi için ekibinizi genişletmeniz gerekebilir. Böylece görev dağılımının doğru yapılamaması yüzünden tek başınıza zorlanarak yapacağınız işlerde, alanında uzman olan birkaç ekip arkadaşı yardımıyla daha iyi sonuçlar alabilirsiniz. Aksi hâlde aceleye gelen ya da uzmanı olmadığınız konular nedeniyle şirketinizin zarar etmesi söz konusu olabilir. 

  1. Rakiplerinizi Analiz Edin

Hangi sektörde faaliyet gösteriyor olursanız olun mutlaka rekabete dahil olursunuz. Başarınızı artırmak için tüketicilerin, rakiplerinizin ürün veya hizmeti hakkında nelerden hoşlandığını öğrenmeniz gerekir. Böylece zaman içinde diğer işletmelerden sıyrılarak farkınızı ortaya koymanızı sağlayacak stratejiler geliştirebilirsiniz. 

Ayrıca SWOT analizi yapmanız gerekir. Yani rakiplerinizin ve kendi işletmenizin en güçlü ve en zayıf yönleri ile tehdit ve fırsatları bilmeniz gerekir. Ardından pazarlama stratejilerinizi bu bilgiler doğrultusunda hazırlayabilirsiniz. Mesela sizin için tehdit olan bir durum, rakip firma için fırsat olabilir. Bu noktada önlem almanız gerekir.

Son Olarak: Süper Kobim Sigortası Yaptırın!

Küçük İşletme Nedir

Doğru üretim, depolama, pazarlama, lojistik stratejileri sayesinde etkili bir büyüme sağlayabilir ve işletmeden elde ettiğiniz kârı artırabilirsiniz. Ancak bazen hesaba katamayacağınız aksiliklerle karşılayabilirsiniz. 

Özellikle kitlesel olarak yaşanan sosyo-kültürel olaylar, ekonomik değişimler ya da deprem, yangın gibi afetler ve daha birçok sorun hiç umulmadık anda küçük ölçekli işletmenizi olumsuz etkileyebilir. Büyüme evresinde başınıza gelebilecek bu talihsizlikler ise işletmenizin başarısını olumsuz şekilde etkileyebilir. 

Bu durumlar için size bir önerimiz var: Süper Kobim Sigortası. KOBİ sigortası yaptırarak iş yerinizin başına gelebilecek aksilikleri poliçe teminatları kapsamında güvence altına alabilirsiniz. Üstelik Süper Kobim Sigortası ek teminatları sayesinde kira kaybı, hasar sonrası mimar, mühendis danışmanlık masrafları ve elektrik hasarları gibi işletmenizi etkileyebilecek birçok aksiliği garanti altına alabilirsiniz.

İşletmenizi farklı birçok riske karşı korumak için KOBİ sigortası yaptırmak istiyorsanız Süper Kobim Sigortası sayfamızı ziyaret ederek gerekli bilgilere ulaşabilirsiniz.   

Benzer Yazılar

Yorum Yap