Egzersizlerin En Keyiflisi Yüzmenin Faydaları

yazar MAPFRE

Günde yarım saatlik yüzmenin kalp sağlığınız için ne kadar faydalı olduğunu biliyor musunuz?

Hem bedene hem de ruha iyi geldiğini bildiğimiz yüzmenin psikolojik faydalarının yanı sıra bedenin şekillenmesi sıkılaşmasında da en etkili egzersizlerden biri olduğunu söyleyebiliriz.

Zayıflamak isteyen her insan ilk önce yediklerine dikkat ediyor. “You are what you eat” Evet, insan ne yerse odur! Buraya kadar tamam… Sağlıklı beslenmeye ek olarak spor yapıldığında erken yaşlanmanın ve hastalıkların önüne geçilebileceğini biliyor musunuz?

Yüzme, yağ depolarının kullanımına yardımcı olan ve sağlıklı kilo vermenizi sağlayan bir spor dalı olduğu için zayıflama yöntemleri arasında da yer almaktadır. Kapalı alanlarda, spor salonlarında yapılan egzersizler ve koşuya göre daha fazla kalori harcanan ve enerji üretimi sağlanan yüzmeyle kolesterolünüzü dengede tutarak kalp krizi riskini azaltabilirsiniz. ??

Su dinginlik veren, vücut ağrılarını azaltmaya yardımcı bir araç; yüzme, suya karşı kas gelişimini destekleyen bir spor olarak kabul ediliyor. Düzenli yapılan yüzme egzersizleri, kasların güçlenmesini ve beden koordinasyonunun gelişmesini destekleyerek fit vücuda sahip olmanızı sağlar. Sağlıklı zayıflama programınıza ekleyebileceğiniz yüzme, düzenli olarak yapıldığında kilo kontrolüne yardımcı olur. ??

Kas ve eklem sorunu mu yaşıyorsunuz? Fiziksel bir aktivite olarak yüzmeyi tercih edebilirsiniz. Su; kas ve eklemlere iyi geliyor. Yüzdüğünüz zaman tüm kaslarınız çalışarak yağ depolarınızdaki birikim azaltır. Böylece insülin dokularının duyarlılığı artarak diyabet riski en aza düşer. ??

Esneklik! Yüzenlerin esneklik kazandığını söyleyebiliriz. Esneklik demişken, spor öncesi esneme hareketleri, sakatlık önlemede bütün sporlarda olduğu gibi yüzmede de önemli olduğunu unutmamalısınız. Yüzme gibi aynı pozisyonların tekrarlandığı sporlarda kas gerginlikleri oluşur ve bunlar sakatlıklara neden olabilir. ??

Yüzme, karın ve omuz kaslarını güçlendirir: Bundan dolayı yüzme, hamilelikle ilişkili eklem ağrıları ve diğer rahatsızlıkları giderebilir. ??

Yüzmenin, dolaşım ve sindirim sistemi üzerinde de olumlu etkileri olduğunu biliyor musunuz? 

Yüzmek, ruhsal ve psikolojik olarak rahatlamaya yardımcı olur, stres ve gerginliğin azalmasına da katkıda bulunur.

Diğer egzersiz türlerinin aksine, her yaş için uygun olan yüzme, sizin için boş zamanlarınızı değerlendirebileceğiniz sosyal bir ortam yaratırken sağlıklı yaşam rutininizi sürdürmenize da katkıda bulunur.

Tüm bunların yanı sıra yüzme; ishal, kulak ve göz enfeksiyonu, yüksek ateş gibi yan etkileri de olabilir. Eğer açık alanda yüzecekseniz, güneş kremi kullanmanızı tavsiye edebiliriz. Kapalı alanda yüzecekseniz, bakterilere, mikrop ve mikroorganizmalara karşı tedbirinizi almalısınız. ??‍

Not: Tüm bu bilgiler öneri ve tavsiye niteliğindedir, en doğru bilgiye hekiminizin kontrolü ve bilgileri dahilinde ulaşabilirsiniz.

Benzer Yazılar

İnternet sitemizden verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için Cookie (çerez) kullanıyoruz. ‘Onayla’ tuşuna bastıktan sonra tarayıcınızdan Cookie ayarlarınızı değiştirmediğiniz sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiğinizi varsayacağız. Onayla Sözleşmeyi Oku