Kahvaltı Neden Günün En Önemli Öğünüdür?

yazar MAPFRE

Sağlıklı beslenmede kahvaltının ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Uyurken, gece boyu süren açlıktan sonra metabolizmanın bizimle beraber uyanmasını sağlayan oldukça önemli bir öğün olan kahvaltıyı çoğu zaman günlük koşuşturma içinde atlayabiliyoruz.

“Yarım saat daha uyuyayım” , “Ofiste bir şeyler atıştırırım”, “Sabahları canım bir şey yemek istemiyor” gibi popüler bahanelerle günün en ama en önemli öğününü atlıyoruz.

Sabah yarım saat daha erken uyanın, su ısıtıcınızı çalıştırın, çayınızı demleyin. İşe gitmek için giyinirken çayınız demlensin ? Geceden hazırlayıp buzdolabına koyduğunuz kahvaltı tabağınızı çıkarın, bu süre zarfında evden çıkmadan önce yapmanız gereken işleri de yapabilirsiniz. Sandalyenize oturun, güzelce kahvaltınızı yapın. Böylece sağlıklı kahvaltı aşamasını başarıyla tamamladınız!

Kahvaltı Neden Günün En Önemli Öğünüdür?

Uykunuzdan sadece 30 dakika feragat ettiğinizin farkında mısınız?

Gün içinde dengeli bir şekilde almanız gereken enerjiyi temin edemezseniz, kan şekerinizdeki dalgalanmalar acıkmayı tetikleyecektir. Açlık halinde düzensiz ve dengesiz beslendiğinizde, kilo artışı yaşanması olağandır.

Sabah almanız gereken besinleri almadığınızda, gün içinde gergin ya da sinirli olabilir; baş dönmesi ya da sersemlik yaşayabilirsiniz.

Kahvaltı yapmanın psikolojinize de olumlu etkileri olduğunu söyleyebiliriz. Güne daha enerjik başlamak için sabah uyandığınızda protein ağırlıklı bir kahvaltıyla, günlük yorgunluğu da minimuma indirebilirsiniz.

Sabah kahvaltısında hem tok tutan hem de protein içeren yumurta tüketebilirsiniz. Yumurtanın yanında maydanoz ya da yeşilbiber tüketilebilir, 1 dilim ekmek ile şahane bir ziyafet yaşayabilirsiniz. ?

Eğer geleneksel kahvaltı alışkanlığınız yoksa, ya da sabah bir yerlere yetişme telaşı içinde kahvaltı hazırlayacak vaktiniz de yoksa yoğurt ya da süt ile yapabileceğiniz bazı tarifler var. Örneğin; yarım yağlı yoğurt, meyve ve bal ya da pekmezi karıştırarak hem kolay hem de lezzetli bir kahvaltı hazırlamış olabilirsiniz.

Gece uyumadan önce hazırlayıp dolaba koyabileceğiniz ve sabah evden çıkmadan çantanıza atabileceğiniz ya da yolda tüketebileceğiniz smoothieler de hazırlayabilirsiniz: Kivi, yeşil elma, portakal, ananas, muz, limon, ıspanak gibi meyve ve sebzeleri blenderdan geçirerek kendinize hem sağlıklı hem de lezzetli yeşil bir kahvaltılık hazırlayabilirsiniz ?

Benzer Yazılar

İnternet sitemizden verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için Cookie (çerez) kullanıyoruz. ‘Onayla’ tuşuna bastıktan sonra tarayıcınızdan Cookie ayarlarınızı değiştirmediğiniz sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiğinizi varsayacağız. Onayla Sözleşmeyi Oku