Magnezyum Nedir, Ne İşe Yarar? Magnezyum İçeren Besinler Nelerdir?

yazar MAPFRE
Magnezyum Nedir

Sağlıklı ve dengeli beslenmek oldukça önemli. Çünkü vücudun ihtiyaç duyduğu besin değerlerini yeterli miktarda almak, birçok sağlık problemi için kurtarıcı rolü üstlenir. Bu önemli besin değerlerinden biri de magnezyumdur. Yeterli miktarda alınmayan ya da fazla miktarda alınan magnezyum ise çeşitli sorunlar yaratabilir. 

Peki, magnezyum tam olarak nedir ve vücudumuza ne gibi etkisi bulunur?

Magnezyum Nedir, Magnezyumun Görevleri Nelerdir?

Magnezyum vücutta bulunması gereken önemli minerallerden biridir. Diğer mineraller gibi vücutta bazı görevleri yerine getirmesi beklenir. Magnezyumun görevlerinden bazılarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Pek çok enzimi aktifleştirerek protein gibi önemli besin değerlerinin işlevini arttırmada etkili olmak
  • Hormon düzenini korumak
  • Kas ve sinir sistemi ile diş sağlığında etkili olmak
  • Potasyumun ve bazı B vitaminlerinin etkinliğini artırmada aktif olmak 

Cinsiyete, yaşa, hatta günlük harcanan enerjiye bağlı olarak değişmekle birlikte alınması gereken günlük magnezyum ihtiyacı, araştırmalara göre 310-400 mg aralığındadır. Her besin değeri gibi magnezyumun gereğinden fazla ya da az tüketilmesi de sağlık problemlerine sebep olabilir. Bu nedenle öncelikle doktorunuza danışarak tüm vitamin ve mineralleri olduğu gibi magnezyumu da günlük alınması gereken değer aralığında tüketmek oldukça önemli.

Magnezyum Fazlalığının Zararları Nelerdir?

Gerektiğinden fazla magnezyum kullanımı birçok sağlık problemini beraberinde getirir. Fazla miktarda magnezyum almanın belirtileri şunlardır: 

  • Mide bulantısı
  • Baş ağrısı
  • Kalp düzensizliği
  • Nefes darlığı
  • Kaslarda spazm

Bu belirtileri sadece besinlerden aldığınız magnezyum miktarından dolayı olmayabilir. Doktor tavsiyesi olmadan veya tavsiyeyi yanlış uygulayarak alınan magnezyum takviyelerinden de kaynaklanabilir.

Fazla magnezyum alımından kaynaklı problemleriniz varsa doktorunuz tüketmeniz gereken besin listesi önerisi hazırlayacaktır. Bu durum tedavi edilmezse şeker hastalığı, kalp ve böbrek hastalığı gibi problemler ortaya çıkabilir. 

Magnezyum Eksikliğinin Belirtileri ve Zararları Nelerdir?

Magnezyum Hangi Besinlerde Bulunur

Yeterli miktarda magnezyum alınmadığında vücutta farklı belirtiler görülebilir: 

  • Uyuşma
  • Karıncalanma
  • Yorgunluk
  • Kaslarda kramp
  • Migren
  • Halsizlik
  • Bulantı
  • Kusma
  • Saç ve tırnaklarda kırılganlık

Magnezyum eksikliğinin tedavi edilmemesi durumunda astım atakları, hipertansiyon, depresyon, kalp rahatsızlıkları gibi sağlık sorunları görülebilir.

Magnezyum Eksikliği Tanısı Nasıl Konulur?

Bahsettiğimiz belirtilerin sizde de olması tabii ki mutlaka magnezyum eksikliğiniz olduğu anlamına gelmez. Bu belirtiler başka bir sağlık probleminin habercisi de olabilir. Bu nedenle magnezyum eksikliğini öğrenmenin en iyi yolu uzman bir doktorla görüşüp gerekli testleri yaptırmaktır.

Magnezyum eksikliğinin tespiti ise oldukça kolay. Bir sağlık kuruluşuna giderek kan ve idrar testini yaptırabilir, magnezyum eksikliğiniz varsa öğrenebilirsiniz.

Magnezyum Eksikliği Nasıl Giderilir?

Magnezyum Eksikliği Nasıl Giderilir

Magnezyum eksikliği tanınız doktor tarafından konulduysa magnezyum eksikliği tedavisi konusunda endişelenmenize gerek yok. Diğer mineral ve vitaminlerin eksikliğinde olduğu gibi magnezyum eksikliğinde de doktorunuz size uygun bir besin listesi hazırlayabilir, magnezyum ilaç takviyesi verebilir ya da ihtiyaca göre başka yöntemleri değerlendirebilir.

Magnezyum Hangi Besinlerde Bulunur?

Magnezyumun Faydaları Nelerdir

Kasların güçlenmesinde, enzim sistemi aktivitesinde, hormonların dengelenmesinde, hücrelerin yenilenmesinde gerekli olan magnezyumun tüketilmesi sağlığınız için oldukça önemli. Tabii her besin değeri için geçerli olduğu gibi magnezyum bulunan besinleri tüketirken de günlük alınması gereken magnezyum miktarını göz önünde bulundurmanız gerektiğini vurgulayalım. 

O halde, “Magnezyum içeren gıdalar nelerdir?” sorusunu cevaplamanın tam zamanı. Besinleri sıralayalım:

  • Ceviz
  • Badem
  • Kabak çekirdeği
  • Kinoa
  • Yulaf ezmesi
  • Kara buğday unu
  • Arpa
  • Ispanak
  • Roka
  • Soya fasulyesi
  • Lima fasulyesi
  • Mercimek
  • Yoğurt
  • Kakao
  • Somon balığı
  • Avokado
  • Karpuz
  • İncir
  • Muz
  • Brüksel lahanası

MAPFRE Sigorta ile Sağlığınızı Güvence Altına Alın

Sağlık sorunlarının bir kısmı dengesiz veya ihtiyacımız olan besin değerlerini tüketmemekten kaynaklanır. Yani beslenme ile doğrudan ilgilidir. Dilerseniz sağlıklı beslenme önerileri yazımızı inceleyerek konu hakkında daha fazla bilgiye sahip olabilirsiniz.

Sağlık problemlerinin tek sebebi yetersiz ya da dengesiz beslenme değil. Uyku düzeni ve günlük egzersizler de aynı zamanda sağlıklı bir yaşam için olmazsa olmazlar arasında yer alır. Tabii bazen ne kadar kendimizi korusak da çeşitli sebeplerle sağlığımız tehlikeye girebiliyor. Tedavi masrafları ise birçok insanın tedirgin olmasına sebep oluyor. 

Bu noktada yapmanız gereken tek şey, iyi bir sağlık hizmeti almak için kendinizi şimdiden güvence altına almak. MAPFRE Sigorta da sizin için en doğru adres olabilir. 

Özel hastanelerde kaliteli bir tedavi hizmeti almak için hangi sağlık sigortası ürününe sahip olmak istediğinize karar verip ardından dilediğiniz sigortayı yaptırabilirsiniz. Konu hakkında merak ettiğiniz ve kafanıza takılan bir soru olursa da size en yakın satış kanallarımızdan yardım alabilirsiniz.

Sağlıklı günler dileriz!

Benzer Yazılar

İnternet sitemizden verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için Cookie (çerez) kullanıyoruz. ‘Onayla’ tuşuna bastıktan sonra tarayıcınızdan Cookie ayarlarınızı değiştirmediğiniz sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiğinizi varsayacağız. Onayla Sözleşmeyi Oku