Vücudunuza İyi Bakın: Yürümenin Faydaları

yazar MAPFRE
Yürüyüş Yapmanın Faydaları

Fiziksel aktivitenin hem bedensel hem de psikolojik faydaları olduğunu okumuş ya da duymuş olabilirsiniz. Yaygın kanının aksine fiziksel bir aktivite yapmak için illa spor salonuna gitmelisiniz diye bir şey yok. Açık havada yürüyüş yapmak da değerli aktivitelerden biri. Peki, yürüyüş yapmanın kanıtlanmış faydalarına daha yakından bakmaya ne dersiniz? Haydi, yürümenin fiziksel ve psikolojik olarak ne gibi etkileri olduğuna göz atalım.

Kalori Yakmanıza Yardımcı Olabilir

Amacınız kilo vermekse ya da kilonuzu korumayı amaçlıyorsanız düzenli yürüyüş yapmak bu konuda fayda sağlayabilir. Elbette bu noktada yürüyüş yaparak yakacağınız kalori miktarının; kaç dakikalık yürüyüş yapıldığı, yürüme hızı, yürüyüş yapılan arazinin eğimi gibi kriterlere göre değişiklik gösterebileceğini not düşmeden geçmeyelim.

Kalp ve Damar Hastalıkları ve Diğer Kronik Rahatsızlıkların Riskini Azaltabilir

Kalp, en önemli iç organlarımızdan biri ve onun sağlığına dikkat etmemek ciddi risklerle karşı karşıya kalmamıza neden olabilir. Kalp sağlığını korumak için öneriler verdiğimiz yazıda yürüyüşün, kalbinize iyi bakmak için yapabileceklerinizden biri olduğundan bahsetmiştik. Evet; araştırmalara göre her gün düzenli yürüyüş yapmak, koroner kalp hastalığı riskini ve yüksek tansiyon sorununun görülme durumunu önemli ölçüde azaltan uygulamalardan biri. Yürümenin kalp için faydalarından bir diğeri ise iyi kolesterol olarak bilinen HDL seviyesini artırıp kardiyovasküler hastalıklara sebep olabilecek diğer kolesterol türlerinin seviyesini azaltmasıdır.

Aynı zamanda yürümek, kan şekeri seviyesinin dengelenmesine ve Tip 2 diyabet hastalığının görülme olasılığının azalmasına yardımcı olabilir.

Yürüyüş Yapmanın Fiziksel Faydaları

Bağışıklığı Olumlu Etkileyebilir

Beslenmeye ve hijyene dikkat etmenin yanı sıra spor yapmak da bağışıklık sistemini güçlendirmenin yollardan biri. Yapılan bir araştırmaya göre her gün 30 ila 45 dakika arasında yürüyüş yapanların, hareketsiz yaşam sürenlere oranla grip, soğuk algınlığı gibi hastalıklara daha az yakalandıkları saptanmış durumda. Buna ek olarak yürüyüş yapanların bu tarz mevsimsel hastalıkları daha hafif semptomlarla atlattıkları da araştırmanın sonuçları arasında. 

Kaslar ve Kemikler Yürüyüş Sayesinde Güçlenebilir

Yürüyüşün fiziksel faydaları arasında elbette kasların ve kemiklerin güçlenmesini sağlamak da var. Düzenli yürüyüş sayesinde bacak kaslarınızın kuvvetlendiğini fark edebilirsiniz. Hatta eğimli ya da merdivenli alanlarda yürümek bu etkiyi daha hızlı bir şekilde görmenize yardımcı olabilir.

Yürümek aynı zamanda kemiklerin de güçlenmesini sağlayabilir. Yapılan çalışmalar; günde en az 30 dakikalık yürüyüşler yapmanın, kemik erimesi olan kişilerde kemik kütlesi kaybını durdurabileceğinin altını çiziyor.

Yürüyüş Yapmanın Psikolojik Faydaları

Enerjinizin Artmasını ve Daha İyi Hissetmenizi Sağlayabilir

Egzersiz yaparak vücuda giren oksijen miktarını artırmak mümkün olabilir. Ayrıca spor yaparak “mutluluk hormonu” olarak da bilinen endorfinin salgılandığını ve bu sayede kaygı, stres, depresyon seviyelerinde düşüş görülebildiğini de not düşmek isteriz. Yani her gün düzenli olarak yapılan yürüyüş, daha mutlu hissetmeniz konusunda da size yardımcı olabilir.

Yürümek Yaratıcı Düşünmenizi Destekleyebilir

İş hayatımızda da sosyal yaşantımızda da herhangi bir soruna çözüm bulabilmek için farklı bir perspektiften bakmaya ihtiyaç duyabiliyoruz. Evet, doğru bakış açısını yakalamak bazen oldukça zorlayıcı olabiliyor. Peki, yaratıcı düşünmeye katkı sağlamanın, yürümenin psikolojik faydalarından biri olduğunu biliyor muydunuz?

Çalışmalara göre yürümek, daha hızlı ve başarılı bir fikir akışı oluşturulmasına yardımcı oluyor. Özellikle açık havada yürüyenler yeni fikirler oluşturma konusunda oturup düşünenlere kıyasla daha başarılı olabiliyor.

Yürümenin Yararları

Rutin Kontrollerin de Sağlığınız İçin Gerekli Olduğunu Unutmamalısınız

Düzenli spor yapmak ve sağlıklı beslenmek yaşam süresini uzatabilen uygulamalar olabilir. Fakat bunların yanı sıra sağlığınız için kesinlikle aksatmamanız gereken bir şey daha var: Düzenli sağlık kontrolleri. Umarız herhangi bir sağlık sorunu yaşamazsınız, ama hayat bu! Söz konusu sağlık olduğunda, tatsız durumlarda erken teşhisin çoğu zaman çok önemli olduğunu hatırlamakta fayda var.

Sağlık hizmetini özel hastanelerde ve sıra beklemeden almak istiyor, ama bunun için bütçenizden önemli bir tutarı ayırmanız gerektiğini mi düşünüyorsunuz? Merak etmeyin; MAPFRE Sigorta, özel sağlık sigortası ve tamamlayıcı sağlık sigortası ürünleri ile bütçenizi koruyarak sağlık hizmetinden yararlanmanıza yardımcı oluyor. Dilerseniz MAPFRE Sigorta sağlık sigortası ürünlerini anlattığımız yazımıza göz atabilir ve poliçenizi oluşturmak için hemen acentelerimiz ile iletişime geçebilirsiniz.

Kaynak: 1, 2, 3, 4

Benzer Yazılar

İnternet sitemizden verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için Cookie (çerez) kullanıyoruz. ‘Onayla’ tuşuna bastıktan sonra tarayıcınızdan Cookie ayarlarınızı değiştirmediğiniz sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiğinizi varsayacağız. Onayla Sözleşmeyi Oku