Sonbahar Sendromu Nedir ve Nasıl Başa Çıkılır?

yazar MAPFRE

Üzerinizde genel bir mutsuzluk hali mi var? Karamsar ve isteksiz misiniz?

Hatta tüm bunların ötesinde; aklınızdan yataktan çıkmamak, sürekli uyumak, telefonları açmamak ve kimseyle konuşmamak gibi depresif düşünceler mi geçiyor?  ?

Merak etmeyin yalnız değilsiniz, bunun adı sonbahar depresyonu!

İlkbahar ve yaz doğanın kendini yenilemesine ve coşkuya, sonbahar ise bitişlere karşılık gelir. Bu nedenle sonbahar, hüznü çağrıştırır. Havaların bozulması, açık alanlardan tekrar güneşsiz kapalı alanlara gidilecek olması; keyifsizlik ve mutsuzluk verebilir. Bu nedenle sonbahar ‘hüzün mevsimi’ olarak anılır.
Gri bir havaya uyanmak, güneşi az görmek, sorumluluklarının artması, okulların başlaması, havaların serinlemesi insanlarda bazı ruhsal değişimlere neden olur.

Genel belirtilerini:

    • Sabah uyanmakta güçlük çekme
    • Sürekli uyku hali
    • Yataktan kolay kolay çıkamama
    • Konsantrasyon güçlüğü
    • İştahsızlık
    • Cinsel isteğin azalması
  • Sorumluluklardan kaçınma

şeklinde sıralayabiliriz.
Peki bu bahar yorgunluğundan nasıl kurtulabilirsiniz?

İyi beslenin! ?

Uzmanlar, özellikle kahvaltı öğününü atlamamanızı öneriyor.

Her sabah kahvaltı edebilmek için uykunuzdan feragat etmek düşüncesi, sizleri kahvaltıdan soğutan sebeplerden biri olabilir. Kendinizi mutlu etmenin ve gün içerisinde enerji dolu hissetmenin en etkili yolu sıkı bir kahvaltı yapmak olacaktır. Güne güzel bir kahvaltıyla başladığınızda, hem erken uyanıp günü daha iyi değerlendirme şansı yakaladığınız için, hem de güne sağlıklı bir başlangıç yaptığınız için kendinizi daha iyi hissedebilirsiniz.

Un ve şekerden uzak durmak da sağlıklı ve iyi hissetmenizi sağlayacaktır. Kan şekerinizde ani düşüşlere sebep olabilen bu yiyecekler yerine, lifli ve tok tutan besinleri tercih etmenizi öneririz.

Özellikle kış çayları içmek ve C vitamini yüksek besinler tercih etmek sizi dinç hissettirecek ve hastalıklara karşı da koruyacaktır.

Kendinize vakit ayırın! ???

Kendinize vakit ayırmak, en güzel ödüllerden biridir. Güzel bir film izlemek, yemek yapmak, yürüyüşe çıkmak ya da arkadaşlarınızla vakit geçirmek size iyi gelecektir.

Yağmur yağarken denizin rengini görmek, toprağın yağmur damlalarıyla birleştiğinde ortaya çıkan o güzel kokusunu içinize çekmek, yaprak döken ağaçları seyretmek sizin için en iyi meditasyon yöntemlerinden biri olacaktır.

Evde yapabileceğiniz keyifli aktiviteler bulun! ?☕

Hava çok soğuk ve yağmurlu. Evden çıkabilmenizin imkânı yok mu? O zaman evde geçirmek zorunda olduğunuz bu vakti, bir fırsata çevirerek dolu dolu bir gün yaşamak tamamen sizin elinizde. Hemen kahvenizi hazırlamaya başlayın. Çünkü kitaplığınızda yarım bıraktığınız o kitabı bitirmenin tam zamanı!

Uykunuzu düzene sokun!

Uykusuzluk, depresyonun ana nedenlerinden biridir. ‘Uyuyamıyorum’ diyorsanız, mutlaka önerilerimizi uygulamayı deneyin:

    • Yatmadan 4 saat önce yemek yemeyi kesin.
  • Yatmadan en az 2 saat önce, parlak ışık kaynaklarının tamamını kapatın.

Bilgisayarlarınız, tabletleriniz, televizyonlarınız hatta akıllı telefonlarınız bile bu kategoriye dahil. Bu ışık kaynaklarından uzak durmanız uyku moduna daha rahat geçmenize sebep olacaktır.  ?  ?  ?

    • Yatmadan önce ılık bir duş alın. Ilık su kan akışınızı yavaşlatacak ve sizi rahatlatacaktır.
    • Bir bardak ılık süt için. Hem mideniz mutlu olacak hem de kendinizi uykuya hazır hissedeceksiniz. ?
  • Kitap okuyun. Kitap okumak beyni gevşetir.  ??

Değişime direnmeyin!

Depresif ruh hali, özellikle kadınlarda daha yaygın görülen bir duygu durumudur. Bu dönemi hayatınızda ağırlık yapan ikili ilişkilerden, sizi gereksiz yere yoran konu ve insanlardan uzak durarak, ya da uzun zamandır gerçekleştirmek istediğiniz bir değişime odaklanarak atlatabilirsiniz.

Merak etmeyin, güneş bir gün tekrar doğacak. ?

Benzer Yazılar

İnternet sitemizden verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek için Cookie (çerez) kullanıyoruz. ‘Onayla’ tuşuna bastıktan sonra tarayıcınızdan Cookie ayarlarınızı değiştirmediğiniz sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiğinizi varsayacağız. Onayla Sözleşmeyi Oku